۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۶۵۷۳۱۱
از سوی معاونت آموزش حوزه علمیه اعلام شد؛

فراخوان تدریس در مدارس علمیه شهرستان‌ها + جزئیات

فراخوان تدریس در مدارس علمیه شهرستان‌ها + جزئیات
فرخوان دعوت به همکاری از سوی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه به منظور تکمیل کادر علمی مدارس علمیه شهرستان در زمینه تدریس، در سال تحصیلی ۱۴۰۰ ـ ۱۳۹۹ اعلام شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، فراخوان دعوت به همکاری از سوی معاونت آموزش حوزه هاي علميه به منظور تکميل کادر علمي مدارس علميه شهرستان در زمینه تدریس، در سال تحصيلي 1400ـ 1399 اعلام شد.

این فراخوان شامل اساتيد داراي مجوز تدريس، طلاب کسب کننده امتیاز لازم در مصاحبه علمي تدریس همچنین طلاب فاقد مجوز تدريس اما داراي نامه معرفي از مدارس علميه، است.

مراحل نام نویسی

طلاب دارای مجوز تدریس یا طلاب کسب کننده امتیازات لازم در مصاحبه علمی تدریس، بایستی پس از انتخاب محل تدریس بر اساس اعلام نياز استان ها که در سامانه مدیریت امور اساتید به نشانی http://ostad.ismc.ir منتشر شده و انجام هماهنگي تلفني و توافق با معاونت آموزش استان مربوطه، جهت انجام مراحل پذیرش به مرکز مدیریت استان مراجعه کنند.

پس از مراجعه حضوري داوطلب به مديريت استان و توافق و درخواست کتبي مديريت استان، از طريق اتوماسيون به مديريت استان معرفي خواهد شد؛ پذيرش نهايي پس از انجام مراحل بیان شده و هماهنگي حضوري داوطلب با مدرسه مربوطه، انجام مي پذيرد و در صورتي که نسبت به مدرسه اي چند داوطلب درخواست داشته باشند، داوطلب دارای امتیاز بیشتر در اولویت خواهد بود.

داوطلبان فاقد مصاحبه علمي و مجوز تدريس پس از تماس با معاونت آموزش مديريت استان، جهت هماهنگي اوليه و دريافت اطلاعات لازم و نامه معرفي همچنین ارسال نامه معرفي از سوی مديريت استان از طريق اتوماسيون اداري بایستی جهت تعيين نوبت مصاحبه علمي، به محل نام نویسی واقع در قم، مدرسه عالی دارالشفاء، ساختمان علامه طباطبایی، طبقه دوم، امور اساتيد مراجعه و پس از قبولي در مصاحبه علمي، قبولي خود را به مديريت استان اعلام‌ کند.

شرايـط پذيـرش

برخورداري از شرايط عمومي مندرج در مصوبه 944 شوراي عالي، تلبس به لباس مقدس روحانيت و تاهل از شرایط عمومی برای پذیرش استاد است.

شرایط اختصاصی تدريس در مقطع سطح يک بلندمدت و سطح دو  سفيران هدايت، اتمام پايه دهم کتبي و شفاهي با نمره ارتقايي است، البته فارغ التحصيلان سطح 2 دوره هاي کوتاه مدت مي توانند جهت تدريس دروس ادبيات مدارس علميه کوتاه مدت، و فارغ‌التحصيلان سطح 3 دوره‌هاي کوتاه مدت مي‌توانند جهت تدريس پايه‌هاي درسي مدارس سطح 2 سفيران هدايت ثبت نام کنند.

شرایط اختصاصی تدريس دروس سطح 2 بلند مدت و سطح 3 دوره‌هاي کوتاه مدت، اتمام پايه دهم کتبي و شفاهي با نمره ارتقايي و ارائه گواهي 4 سال شرکت در درس خارج فقه و اصول و شرایط اختصاصی تدريس کفايه و دروس سطح3 بلندمدت، اتمام پايه دهم کتبي و شفاهي با نمره ارتقايي همچنین ارائه گواهي 6 سال شرکت در درس خارج  فقه و اصول و شرایط اختصاصی تدريس دروس خارج، ارائه گواهي گذراندن حداقل 8 سال درس خارج فقه و 8 سال درس خارج اصول و سابقه تدريس حداقل يک دوره فقه و اصول سطح یک، دو و سه حوزه علمیه است.

برخورداری داوطلبان تدريس دروس سطح يک بلندمدت و سطح دو سفيران هدايت گرايش و دروس فقه و اصول از حداقل 2 سال سابقه تدريس در دروس منطق يا ادبيات پايه 2 به بالاي بلندمدت يا سال دوم و بالاتر سفيران هدايت، و داوطلبان تدریس دروس و گرايش‌هاي غير فقه و اصول از حداقل يک سال سابقه تدريس دروس حوزوی لازم است.

همچنین برخورداری داوطلبان دروس سطح 2 و 3 بلندمدت و سطح 3 سفيران هدايت گرايش و دروس فقه و اصول از حداقل4 سال سابقه تدريس دروس فقه و اصول همراه با تدریس حداقل دو سال بالاترين کتاب فقه و اصول سطح قبلي، و داوطلبان تدریس در دروس و گرايش‌هاي غير فقه و اصول از سابقه حداقل 2 سال تدريس در دروس مرتبط ضروری است.

گفتنی است، پذیرش برای تدریس در مدارس علمیه شهرستان ها از 16 تیرماه آغاز شده و تا 31 تیرماه ادامه خواهد داشت و طلاب مقتاضی به تدریس می توانند جهت مشاهده مدارس علمیه متقاضی استاد همچنین کسب اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنند./1324/پ203/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات