۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۶۵۵۴۶۵
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

منافع آینده جامعه در تولید نسل است/ نماز موجب طهارت انسان می‌شود

منافع آینده جامعه در تولید نسل است/ نماز موجب طهارت انسان می‌شود
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نخ تسبیح عبادات نماز است، گفت: پذیرفتن ولایت اهل بیت(ع) بدون اقامه نماز بی معنا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه، بامداد امروز به مناسبت شهادت رییس مذهب امام صادق(ع) در مسجد نظام مافی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام صادق(ع) خطاب به شیعیان فرمودند: مایه آبرو و زینت ما باشید.

وی بابیان اینکه انسان‌ها قبل از فوت مهم‌ترین و بهترین توصیه خود را مطرح می‌کنند، ادامه داد: ائمه اطهار(ع) نیز زیباترین، جامع‌ترین و کامل‌ترین توصیه خودشان را قبل از پایان عمر مبارکشان بیان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در ادامه با استناد به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) ابراز کرد: حضرت پیش از وفات فرمودند نخ تسبیح اعتقادات ولایت است؛ توحید همان ولایت الهی است و انسان نباید با دستور و توصیه ولی خدا مخالفت کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند هرگز نسبت به انسان‌ها ظلم نمی‌کند، عنوان کرد: انسان اگر دچار سختی و گرفتاری می‌شود به خاطر اعمال خودش است برای مثال اگر در جامعه‌ای عده‌ای فقیر و یا غنی هستند به خاطر آن است که اغنیا اموال فقرا را پرداخت نمی‌کنند.

وی بابیان اینکه در عصر غیبت ولایت‌فقیه ولی جامعه اسلامی هستند، اظهار داشت: پدران نیز در منزل ولی هستند ولی هرگز اجازه سوءاستفاده از این جایگاه را ندارند؛ اگر مرد در خانه می‌خواهد ولی باشد باید اهل محبت و سخاوت باشد و از ظلم اجتناب کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری دین‌داری را درگرو ولایتمداری دانست و ابراز کرد: انسان دین‌دار توجه خاصی به مسأله غدیر دارد. ولایتمداری اساس پرسش و پاسخ در قیامت است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در طول این چهل سال نظام اسلامی را از تلاطم و فتنه‌ها نجات داده است، اظهار داشت: ولی الهی هر اتفاق خیر و شری را زودتر از دیگران تشخیص می‌دهد؛ اگر امروز مقام ولایت به ازدیاد جمعیت تأکید می‌کنند چون می‌دانند که منافع آینده جامعه در تولید نسل است.

وی بابیان اینکه در ازدواج نباید سخت‌گیری شود، گفت: سخت‌گیری افراطی و توجه به عرف و سنت‌های غلط سبب تأخیر در ازدواج جوانان و ترویج فساد در جامعه می‌شود؛ والدین بیش از آنکه به عرف جامعه توجه کنند باید به حفظ دین فرزندانشان توجه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بابیان حدیثی از امام صادق(ع)، عنوان کرد: حضرت فرمودند نخ تسبیح عبادات نماز است و کسی به شفاعت ما نمی‌رسد اگر نماز را سبک بشمارد. یکی از نخستین سؤالات در قیامت نماز است و از تارک صلات سؤالات دیگر پرسیده نمی‌شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه نماز موجب طهارت انسان می‌شود، اظهار داشت: یکی از مشکلات کنونی جامعه عدم پاک دست بودن برخی مسؤولان است؛ نماز انسان را به خدا نزدیک و موجب طهارت او می‌شود و اجازه دست‌درازی به بیت‌المال را نمی‌دهد.

وی بابیان اینکه نماز انسان را شجاع بار می‌آورد، خاطرنشان کرد: اگر سردار سلیمانی در وسط خاک‌ریز با شجاعت قدم برمی‌دارد چون وصل به خداوند بود؛ انسان نمازگزار اهل تبعیت از امامت و ولایت است برای همین امام صادق(ع) به شیعیان توصیه می‌کنند که اهل اقامه نماز باشند تا ولایتمدار تربیت شوند./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات