۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۴۸۴۴۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه مواسات اولویت مردم و مسؤولان باشد

رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه مواسات اولویت مردم و مسؤولان باشد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: باید در ماه رمضان کمک به نیازمندان در قالب رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه مواسات به‌صورت جدی پیگیری و اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی که با موضوع ماه رمضان برگزار شد، بر استفاده بیشتر از فضای مجازی در ماه رمضان امسال تأکید کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه روحانیان ما اغلب مستقر و طرح هجرت هستند و ارتباطات خوبی با مردم و جوانان دارند اما متأسفانه بعد از رفتن آنها از محل این ارتباط از بین می‌رود؛ ازاین‌رو اگر بتوانند با استفاده از فضای مجازی این ارتباط خود را حفظ کنند می‌توانند تأثیرگذاری ویژه‌ای بر روی مخاطبان خود در مناطق تبلیغی سابق داشته باشند.

حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به ضرورت فضاسازی ویژه رمضان، اظهار کرد: بحث ترویج افطاری ساده باید به‌صورت ویژه مورد توجه رسانه‌ها و دستگاه‌ها باشد و کمک به نیازمندان در قالب رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه مواسات نیز باید به‌صورت جدی پیگیری و اجرایی شود.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، هم در این نشست، اظهار کرد: درزمینهٔ بحث مساجد و بازگشایی این اماکن مقدس منتظر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و پس از آن با رعایت مسائل بهداشتی نمازهای جماعت اقامه می‌شود.

وی افزود: در ماه رمضان امسال انتظار می‌رود جلسات خانگی، نماز جماعت در خانواده‌ها، جلسات دینی منازل مورد توجه ویژه رسانه‌ها قرار گیرد.

حجت‌الاسلام هدایتی در ادامه با بیان اینکه لازم است از ظرفیت فضای مجازی استفاده بیشتری شود، اظهار کرد: روستاهایی که کانال یا گروه در فضای مجازی دارند اطلاعات مربوط به این کانال‌های مجازی را در اختیار روحانیان مبلغ قرار دهند تا بتوانند مسائل و احکام مذهبی را برای مخاطبان آن روستا ارائه دهند.

وی افزود: اکنون سخنرانی مختلفی در فضای مجازی بارگذاری می‌شود، حوزه علمیه نسبت به این موضوع توجه دارد و دستگاه‌ها و نهادهای مختلف هم در فضای مجازی فعال هستند؛ اما باید این اقدامات متمرکز باشد تا موازی کاری‌ها کاهش یافته و فعالیت‌ها تکراری نباشد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: همچنین انتظار می‌رود شهرداری درزمینهٔ ارتباط روزه‌داری با سلامت فضاسازی کند و نظرات پزشکان بر روی تابلوهای شهری نصب شود تا خیلی به بحث کرونا و نگرفتن روزه در جامعه دامن زده نشود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات