۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۶۴۸۰۲۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

واردات سم مهلکی برای تولید و اقتصاد داخلی است

واردات سم مهلکی برای تولید و اقتصاد داخلی است
حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این که نگاه مسؤولان باید از واردات به تقویت تولید داخل تغییر پیدا کند، گفت: واردات سم مهلکی برای تولید و اقتصاد داخلی است.
حجت الاسلام محمد علی حاجی زاده، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «جهش تولید» و با بیان این که تحقق شعار سال نیازمند عزم جدی دولت و مجلس است، گفت: مسؤولان در سال جدید باید بستر‌های قانونی و اجرایی لازم برای تحقق شعار جهش تولید را فراهم کنند.
 
وی با بیان این که متأسفانه در سال‌های اخیر نگاه مسؤولان از تقویت تولید داخل به واردات بی رویه از سایر کشور‌ها تغییر پیدا کرده بود، افزود: واردات سم مهلکی برای تولید و اقتصاد داخلی کشور است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ایران اسلامی در سایه جهش تولید به یک رشد متوازن اقتصادی دست خواهد یافت، خاطرنشان کرد: دولت باید در سال «جهش تولید» ورود کالا‌های غیر ضروری به کشور را متوقف کند.
 
حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این که واردات بی رویه ضمن خروج ارز از کشور، ضربه مهلکی به تولید و اقتصاد داخلی خواهد زد، تصریح کرد: تقویت و جهش در تولید داخل می‌تواند ضمن رفع مشک اشتغال، موجب تقویت معیشت عمومی مردم خواهد شد.
 
وی با اشاره به این که در بحث جهش تولید تنها نباید به شعار و وعده‌ها بسنده شود، بیان داشت: مجلس شورای اسلامی به عنوان یک نهاد قانون گذار باید در عرصه قانون گذاری و دولت نیز در بخش اجرایی، همه توان خود را برای تحقق شعار سال به کار گیرند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دولت باید با توقف واردات کالا‌های غیر ضروری، تولید کننده داخلی را تشویق به حضور پرقدرت در این عرصه کند، تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر علیرغم تأکیدات بسیار مقام معظم رهبری در خصوص تقویت تولید داخل، شاهد بی توجهی مسؤولان نسبت به این مسأله بودیم.
 
حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به این که منافع برخی‌ها در واردات بی رویه به کشور خلاصه شده است، خاطرنشان کرد: نباید منافع ملی به خاطر سوء استفاده برخی جریان‌ها و افراد خدشه دار شود.
 
وی با تأکید براین که همه بخش‌های کشور برای تقویت تولید باید به میدان بیایند، تصریح کرد: ظرفیت‌های تولیدی در بخش‌های مختلف باید شناسایی و در جهت تقویت و شکوفایی آن گام برداشت.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تجربه چهل ساله مدیریت در کشور ثابت کرده که نمی‌توان به وعده‌های دروغین غرب اعتماد کرد، افزود: نباید توان و ظرفیت بالای کشور را در برابر وعده‌های بی پشتوانه کشور‌های غربی معطل کرد.
 
حجت الاسلام حاجی زاده با تأکید براین که راه قوی شدن کشور، جهش در تولید داخل است، خاطرنشان کرد: با تکیه بر توان داخلی می‌توانیم موانع پیش روی کشور برای شکوفایی و رشد اقتصادی را از میان برداریم./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات