۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۶۴۸۰۰۴
استاد حوزه علمیه:

جهش تولید باید اولویت کشور در شئون مختلف باشد

جهش تولید باید اولویت کشور در شئون مختلف باشد
استاد حوزه علمیه گفت: همه مردم و مسؤولان در شئون مختلف کشور باید برنامه‌های خود را بر اساس تحقق شعار جهش تولید تدوین و اجرایی کنند.

حجت‌الاسلام علی محمدی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به انتخاب شعار «جهش تولید» برای سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: اولویت‌های امروز ایران اسلامی در عرصه اقتصادی و جنگ اقتصادی موجب می‌شود که رهبری معظم شعارها و کلیدواژه‌هایی چون جهش تولید، ایران قوی، اقتصاد امن و قوی و ... را برگزینند.

وی با بیان اینکه اقتصاد قوی عبارت دیگر همان اقتصاد امن و جهش تولید است، افزود: در علم اقتصاد متعارف، امنیت اقتصادی بیشتر به برقراری نظم بین عوامل اساسی تهیه مایحتاج معیشتی مردم، یعنی منابع اولیه، تولید و توزیع کار و درآمد اعضای جامعه گفته می‌شود، به‌طوری‌ که نیازهای ضروری مردم تأمین شود و از فقدان یا احتمال فقدان آن احساس خطر نکنند و آرامش و آسایش ایشان سلب نشود.

حجت‌الاسلام محمدی اضافه کرد: در نگاه رهبر معظم انقلاب مفهوم اقتصاد امن و قوی، فراگیرتر از امنیت اقتصادی است، زیرا مراد از اقتصاد امن، اقتصادی است که علاوه بر موارد فوق در برابر تکانه‌های داخلی و خارجی مستحکم است و توان تاب‌آوری بالایی دارد.

وی تصریح کرد: به بیان ساده اقتصادی که در اثر تغییرات گوناگون داخلی و خارجی تأثیر زیادی نپذیرد و مانند یک کشتی در اقیانوس متلاطم اقتصاد جهانی با قدرت به مسیر خود با حفظ تعادل ادامه دهد که این مفهوم قرابت بالایی با اقتصاد مقاومتی دارد و می‌توان گفت که نسخه مطلوب اقتصاد مقاومتی است.

حجت‌الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: در این نگاه اقتصاد امن، اقتصادی است که دارای مؤلفه‌هایی از قبیل کاهش اتکا به نفت و اقتصاد منهای نفت، اصلاح الگوی مصرف، تقویت تولید ملی، مردمی کردن اقتصاد، ارتقای بهره‌وری و از بین بردن اسراف و استفاده حداکثری از ظرفیت داخلی باشد.

وی ادامه داد: استفاده از بازارهای منطقه‌ای و تعامل با دنیا، استفاده از صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه کشاورزی، جایگزینی معدن با نفت، استفاده عموم مردم و دولت از کالای داخلی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی دانش و تأمین مالی کارآمد و بهبود فضای کسب‌وکار از دیگر مؤلفه‌های این اقتصاد است که این موارد تماماً در بیانات مقام معظم رهبری آمده است.

این استاد حوزه اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر محورهای فوق را به عنوان شعار سال و رویکرد کشور مطرح کرده و امسال هم جهش تولید را در ادامه همین روند مطرح فرمودند، ازاین‌رو همه مردم و مسؤولان در شئون مختلف کشور باید برنامه‌های خود را بر اساس تحقق شعار جهش تولید تدوین و اجرایی کنند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات