۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۴۷۷۸۰
آیت‌الله صدیقی:

طلاب هرگز نباید از خودسازی و یاد امام زمان غفلت کنند

طلاب هرگز نباید از خودسازی و یاد امام زمان غفلت کنند
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه طلاب هرگز نباید از خودسازی و یاد امام زمان(عج) غفلت کنند، گفت: ناامیدی گناه کبیره است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، امروز در جلسه درس اخلاق که به صورت مجازی برای طلاب همین مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: امام زمان(عج) ولی نعمت، غمخوار و تکیه‌گاه همه ما هستند.

وی با تاکید بر اینکه انسان برای شکر این نعمت عظیم باید در مقام ازدیاد معرفت و محبت ایشان از هیچ تلاشی دریع نکند، ادامه داد: پروردگار هرگز عالم هستی را از حجت خود خالی نمی گذارد؛ حجت الهی به عنوان لنگر زمین و آسمان محسوب می شود برای همین اگر زمین از حجت الهی خالی شود زمین اهل خود را فرو خواهد برد.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه امام زمان(عج) حی و ناظر بر اعمال انسان‌ها است، ابراز کرد: انسان اگر با معبود پیمان حب و عشق داشته باشد هرگز گرفتار غفلت نمی شود؛ قلوبی گرفتار غفلت می شوند که نور الهی در آن نباشد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) یقظه را نخستین شرط رسیدن به لقاء امام و شرط استفاده از نور وجودی حضرت بیان کرد و گفت: انسان اگر بخواهد سیمش به امام زمان(عج) متصل شود باید تنبلی را کنار بگذارد و با خودسازی و تهذیب نفس اخلاق ناپسند را از خود دور سازد.

وی افزود: کسی که شب‌ها مانند مردار بی تحرک است و نماز شب و سحر ندارد مانند کسی است که روز خود را به بطالت و بیهودگی سپری می کند تا عمرش ضایع شود.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: بنابراین یقظه در قیام و حرکت محقق می شود نه اینکه انسان بی حرکت باشد و درجا بزند؛ انسان اگر تلاش نکند به امام زمان(عج) برسد درجا زده است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه بهتر از امام زمان(عج) کسی نیست، عنوان کرد: انسان تنها خودش نیست که بگوید من کجا و امام زمان(عج) کجا! خداوند در قرآن کریم به انسان ها امید می دهد تا همه نگاهش و امیدشان به مغفرت الهی باشد.

وی افزود: یاس و ناامیدی گناه کبیره و از قتل نیز بدتر است، انسان مایوس جامانده، افسرده و دل مرده می‌شود، انسان هرگز نباید به خاطر اعمال گذشته‌اش از رحمت و مغفرت الهی ناامید شود؛ توبه کردن و یاد امام زمان(عج) بودن نشانه امید داشتن است. طلاب هرگز نباید از امام زمان(عج) غفلت کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات