۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۶۴۴۴۷۸

تفاهم‌نامه سپاه ‌آذربایجان‌غربی با دانشگاه علوم‌پزشکی برای مقابله با کرونا

تفاهم‌نامه سپاه ‌آذربایجان‌غربی با دانشگاه علوم‌پزشکی برای مقابله با کرونا
جانشین فرمانده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی گفت: براساس تفاهم نامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی مقرر شد تا سپاه و بسیج برای کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با هم همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار داداش زاده اظهار کرد: طی چند روز گذشته براساس تفاهم نامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی استان مقرر شد تا سپاه و بسیج در جهت کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح استان در مواردی که می‌تواند با دانشگاه علوم پزشکی همکاری کند وارد عمل شود .

وی افزود: سپاه شهدای آذربایجان‌غربی برای کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در حوزه بسیج و مردم با محوریت بسیج جامعه پزشکی در شهرها و روستاهای و معابر عمومی، اماکن، خودروها با همکاری شهرداری و 4 دستگاه خودروی لشگر 3 نسبت به ضد عفونی و گندزدایی اقدام کرده است‌.

جانشین فرمانده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی در ادامه گفت :گروه‌های جهادی، اقشار مختلف، طلاب، بسیج دانشجویی، جامعه پزشکی، محلات و بسیج سازندگی ضد عفونی در سطح شهر و روستاها را به صورت روزانه انجام می‌دهند.

داداش زاده با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی افزود: براساس تفاهم نامه‌ای که چند روز پیش با دانشگاه علوم پزشکی وجود داشت، مقرر شد در مواردی که سپاه و بسیج می‌تواند با آنان در زمینه اطلاع رسانی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا همکاری کند، همکاری داشته باشد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه تا به امروز این طرح در 3 شهرستان خوی، چایپاره و شاهین‌دژ اجرا شده و بسیج در کنار شبکه بهداشت این شهرستانها کار غربالگری را آغاز کرده اند و در تلاش هستیم در سایر شهرستانها نیز این طرح را اجرا کنیم.

جانشین فرمانده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی تصریح کرد: براساس این طرح در بعضی از شهرستانها و در ورودی آن شهرها محدودیت‌هایی را ایجاد کرده‌اند و از همه افراد تب سنجی و تست های لازم گرفته می‌شود.

وی افزود: هم اکنون تعداد 120 تخت نقاهتگاه در پادگان حیدرلو آماده شده و در صورت اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی این نقاهتگاه را برای پذیرش بیماران، در اختیار آنها قرار داده می‌شود.

داداش زاده اظهار کرد: متاسفانه هم اکنون بعضی از مشاغل که با شیوع کرونا کار خود را تعطیل کرده و یا به نوعی در آمد آنها تضعیف شده است، که در این راستا چهار هزار بسته حمایتی معیشتی هر بسته به ارزش پنج میلیون ریال آماده و در بین افراد نیازمند در سطح استان توزیع شده و به زودی مرحله دوم توزیع نیز آغاز می‌شود.

وی در مورد اطلاع رسانی در حوزه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: در حوزه پیشگیری، رسانه‌های مکتوب سپاه کارهای اطلاع رسانی و پیشگیری از شیوع وبروس کرونا و موضوعاتی که نیاز است مردم از آن اطلاع داشته باشند را بر عهده دارند و از این طریق اطلاع رسانی می‌شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات