۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۶۳۷۳۷۱
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

منافقان و کافران در فتنه های آخرالزمان رسوا می شوند

منافقان و کافران در فتنه های آخرالزمان رسوا می شوند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خاندان عصمت و طهارت از هرگونه آلودگی دور هستند، گفت: منافقان و کافران در فتنه های آخرالزمان رسوا می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد الهادی گفت: یکی از عواملی که سبب می شود انسان ولی الهی را تنها بگذارد و با ایشان همراه نشود تعلقات نفسانی است.

وی با بیان اینکه برخی تعلقات از خواسته های نفسانی پست گرفته تا امور به ظاهر معنوی می تواند انسان را از مسیر حق دور سازد، ادامه داد: هیچ علاقه ای نباید مقدم بر علاقه ولی خدا شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی بیان داشت: اگر انسان به اطرافیان و ثروتش علاقه داشته باشد و آنها برایش محبوب تر از خدا و رسول الله(ص) باشد چنین انسانی گرفتار عذاب الهی می شود؛ دلبستگی ها و وابستگی ها به ندرت در وجود انسان پدیدار و رسوب می کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه مردم در فتنه های آخرالزمان سه دسته می شوند، ابراز کرد: مردم در فتنه های اخرالزمان به سه دسته مومن، منافق و کافر تقسیم می شوند و هنگام ظهور مردم مومن از منافق و کافر مشخص می شوند.

وی با بیان اینکه منافقان و کافران ماهیت خودشان را هنگام ظهور نشان می دهند، ادامه داد: نباید از فتنه های آخر الزمان ترسید زیرا در این فتنه ها خالصی ها از ناخالصی ها از هم جدا می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: در فتنه های آخرالزمان انسان باید ایمان خود را از جهت آگاهی و توسلات به خدا و اولیای الهی قوی کند.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: انسان اگر خدا را بشناسد در فتنه ها می تواند فرستاده و حجت الهی را تشخیص دهد و از دین الهی گمراه نشود.

وی با اشاره به اینکه شیعه و سنی بر واقعه حدیث کساء و نزول آیه تطهیر اتفاق نظر دارند، گفت: حدیث کساء در روایات مشهور بین خاصه و عامه آمده است و در منابع شیعه و سنی با سندهای مختلف به گونه های مختلف مانند اصحاب کساء و آل عبا این خدیث ذکر شده است.

وی با اشاره به اینکه پیامبراکرم(ص) اهل کساء را خاندان خود معرفی می کنند، اظهار داشت: همچنین فرمودند آنان از رجس و آلودگی دور هستند، ماجرای کساء که در منابع حدیثی ذکر شده از دو جهت مساله اثبات امامت و دیگری اثبات عصمت حائز اهمیت است./۸۱۳/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات