۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۳۱۷۷۸
با محوریت جامعه روحانیت صورت می‌گیرد؛

برگزاری دوره تربیت مربی مهدویت در استان چهارمحال و بختیاری

برگزاری دوره تربیت مربی مهدویت در استان چهارمحال و بختیاری
مدیر بنیاد فرهنگی مهدویت استان چهارمحال و بختیاری از برگزاری دوره تربیت مربی مهدویت در این استان خبر داد و گفت: این دوره ۱۲۰ ساعته به زودی در شهرکرد برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام محمد کریمی، مدیر بنیاد فرهنگی مهدویت استان چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی فعالیت‌های این بنیاد که با حضور اعضا در محل مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد، با اشاره به تشکیل شورای سیاستگذاری بنیاد مهدویت در استان خاطرنشان کرد: به لطف الهی این شورا زیر نظر نماینده، ولی فقیه در استان تشکیل شده است و کار‌ها و فعالیت‌ها و سیاستگذاری‌های بنیاد تحت اشراف این شورا صورت می‌گیرد.

وی از برگزاری دوره تربیت مربی مهدویت در این استان خبر داد و گفت: این دوره ۱۲۰ ساعته است که با دعوت از نخبگان خصوصا جامعه روحانیت استان در شهرکرد برگزار می‌شود.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به اینکه دوره تربیت مربی مهدویت شامل ۹۶ ساعت آموزشی، ۱۰ ساعت کارگاهی و ۱۴ ساعت پژوهشی است، ادامه داد: در این دوره موضوعات کلیدی همچون امام شناسی، امام مهدی و قرآن، علائم و شرایط، انتظار و شرایط منتظران، غرب و مهدویت و رسانه و مهدویت آموزش داده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در این دوره آموزشی اساتید مرکز تخصصی مهدویت قم دعوت می‌شوند، افزود: در پایان دوره به شرکت کنندگان گواهی تربیت مربی مهدویت داده می‌شود تا از ظرفیت آن‌ها در استان برای دوره‌های بعدی استفاده شود.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدویت استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه به دنبال برگزاری دوره‌های امام شناسی در استان هستیم، خاطرنشان کرد: به یقین سوق دادن پایان نامه‌های دانشجویی و حوزوی به سمت مهدویت نقش مهمی در ترویج فرهنگ انتظار در استان خواهد داشت که در این زمینه وارد میدان عمل شده ایم.

حجت الاسلام کریمی با انتقاد از اینکه متأسفانه هنوز یک پایگاه قوی برای پاسخگویی به شبهات مهدویت در استان شکل نگرفته است، تصریح کرد: باید حوزه‌های علمیه در این زمینه احساس دغدغه کنند و با همه توان وارد میدان شوند چراکه از ضرورت‌ها است.

وی با بیان اینکه باید در بحث فضای مجازی کار‌های بنیادی صورت گیرد، افزود: ان شاءالله به دنبال آن هستیم که طرح‌هایی همچون سه شنبه‌های مهدوی در استان شکل گیرد تا از این طریق بتوانیم فرهنگ انتظار را در جامعه نهادینه و فراگیر کنیم./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات