۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۶۲۵۵۰۷
معاون امور استان های سازمان اوقاف:

وقف، ظرفیتی عظیم برای رفع نیازهای روز جامعه است

وقف، ظرفیتی عظیم برای رفع نیازهای روز جامعه است
معاون امور استان های سازمان اوقاف و امور خیریه، ورود وقف در جهت تأمین نیازهای روز جامعه را گامی مثبت و اثربخش در جهت رفع مشکلات جامعه دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، همزمان با دهه وقف و در راستای اجرای امینانه نیت واقف از محل موقوفه محمدباقر تاجرساروی چندین دستگاه تجهیزات پزشکی و درمانی به ارزش پنج میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال با حضور مسؤول امور استان های سازمان اوقاف کشور به بیمارستان امام خمینی(ره) ساری اهدا شد.

حجت الاسلام روحانی نژاد در این مراسم، یکی از اقدامات بسیار مناسب در وقف را تأمین نیازمندی‌های درمانی مردم از محل موقوفات دانست و گفت: در حال حاضر به منظور ارائه خدمات مطلوب تر به اقشار مختلف جامعه به ویژه محرومان و مستضعفان، نیازمند موقوفات جدیدی در بخش های درمانی هستیم.

وی، وقف را صدقه ای جاریه برای تأمی دنیا و آخرت انسان دانست و افزود: این واقف خیراندیش اموالش را در راه رضای خدای انفاق کرده و قطع به یقین مورد توجه حضرت باری تعالی قرار دارد.
 
حجت الاسلام روحانی نژاد، اجرای امینانه نیت واقفان خیر اندیش را یکی از مهم ترین اولویت های سازمان اوقاف دانست و خاطرنشان کرد: انسان با وقف اموال و دارایی های خود در راه خدا و اهل بیت(ع)، توشه ارزشمندی را برای آخرت خود ذخیره خواهد کرد.
 
معاون امور استان های با بیان این که ورود وقف به عرصه درمانی و پزشکی آثار و برکات بسیار مهمی در زندگی مردم خواهد داشت، افزود: تا روزی که این موقوفه پابرجا است، نیت این واقف خیراندیش اجرا می شود و انسان ها از آن بهره مند می شوند.
 
وی در ادامه سخنان خود، مردم مازندران را انسان هایی مؤمن و متدین معرفی کرد و گفت: با سابقه درخشانی که در تاریخ کشور از مردم این دیار سراغ داریم به طور حتم در عرصه مهمی همچون وقف پیشگام خواهند بود.
 
حجت الاسلام روحانی نژاد افزود: خوشبختانه در طی سال های اخیر با تلاش های صورت گرفته به ویژه بیان نیازهای این حوزه از سوی علما و روحانیان، گرایش واقفان خیر اندیش به سمت نیازهای روز جامعه بیشتر شده است.
 
حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این مراسم با بیان این که موقوفات بسیاری وجود دارد که در صورت احیاء می توانند نقش مؤثری در رفع مشکلات بخش های مختلف درمانی، فرهنگی و آموزشی ایفا کند، گفت: در حال حاضر 25 هزار پلاک مربوط به محمدباقر تاجر ساروی است که در صورت احیا کامل آن همه نیازهای درمانی بیمارستان امام خمینی(ره) ساری مرتفع می شود.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از وجود 162 عرصه وقفی در حوزه سلامت در استان خبر داد و افزود: بخشی از این موقوفات برای تامین تجهیزات مراکز درمانی اختصاص پیدا کرده است./950/د102/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات