۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۶۱۴۹۹۱
مسؤول مرکز نخبگان حوزه علمیه خراسان:

حوزویان باید به شبهات جامعه پاسخ‌های مستدل و مستند بدهند

حوزویان باید به شبهات جامعه پاسخ‌های مستدل و مستند بدهند
مسؤول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان گفت: طلاب و حوزویان باید شبهات و نیازهای جامعه را شناخته و به این موارد پاسخ‌های مستدل و مستند بدهند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر نوایی، مسؤول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تأکید بر بهره‌گیری حداکثری طلاب از فرصت جوانی برای کسب علوم دینی و ارتقای بعد معنوی، اظهار کرد: باید طلاب جوان خود را برای نقش‌آفرینی شایسته در آینده نظام ایران اسلامی آماده کنند.

وی با بیان اینکه جوانی یک از نعمت‌هایی است که خداوند در اختیار انسان‌ها قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیریه پس از پرداختن به خصلت‌های امام علی (ع) فرموده است که من تمام علومی را که در اختیار داشتم به امام علی (ع) منتقل کرده‌ام که این سخن پیامبر نشان از اهمیت داشتن علم و تخصص در میان مؤمنان است.

مسؤول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان افزود: اگر مسؤولان کشوری علم لازم به‌منظور مدیریت و پیشبرد اهداف مربوط به حیطه کاری خود را داشتند، اکنون وضعیت مطلوب‌تری را در کشور مشاهده می‌کردیم.

حجت‌الاسلام نوایی با تأکید بر لزوم افزایش علم و دانش میان حوزویان تصریح کرد: علم جامه‌ای را به تن شریعت می‌پوشاند که به شریعت شکل و قوام می‌دهد؛ اما باید آگاه باشیم با داشتن حداقل علم و دانش نمی‌توان به آن وضعیت مطلوب و آرمانی مدنظر حوزه‌های علمیه دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: روحانیان و مبلغات باید بدانند در مسؤولیتی که قرار دارند به‌عنوان الگو در نظر گرفته می‌شوند؛ ازاین‌رو باید در تمام زمینه‌های شریعتی، سیاسی و اجتماعی مرتبط با دین اسلام در حد فهم و ادراک جامعه پاسخگو باشند.

 حجت‌الاسلام نوایی تصریح کرد: گاهی اوقات سؤالاتی در پس ذهن افراد جامعه وجود دارد که از بازگو کردن آن مسائل خودداری می‌کنند؛ اما باید حوزویان و طلاب حوزه‌های علمیه این مسائل را شناسایی کرده و برای این مسائل و انتظاراتی که جامعه از آن‌ها دارند پاسخ‌های علمی و منطقی داشته باشند.

مسؤول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان گفت: در این راستا طلاب و حوزویان باید شبهات و نیازهای جامعه را شناخته و به این موارد پاسخ‌های مستدل و مستند بدهند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات