۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۱۳۷۳۸
زرشناس:

مشکلات اقتصادی نتیجه اجرای نسخه نئولیبرالی توسط مدیران غرب زده است

مشکلات اقتصادی نتیجه اجرای نسخه نئولیبرالی توسط مدیران غرب زده است
تحلیگر مسائل سیاسی علت اصلی مشکلات اقتصادی را حاکمیت نسخه نئولیبرالی بر اقتصاد دانست و گفت: دشمن تلاش می کند حافظه تاریخی ملت ایران را از بین ببرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، شهریار زرشناس تحلیل گر مسائل سیاسی صبح امروز در نشست تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در سالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم یک منشور ایدئولوژیک، حکیمانه و ژرف اندیشانه است، گفت: این بیانیه پتانسیل های انقلاب اسلامی را به صورت منطقی و مستدل بیان کرده است.

وی با بیان اینکه غفلت از پتانسیل های انقلاب اسلامی بذر ناامیدی و روزمرگی را در جامعه می پاشد، ادامه داد: ما باید پتانسیل های موجود را مورد توجه قرار داده و از همه آنها در جهت تمدن سازی و بالندگی استفاده کنیم.

زرشناس با بیان اینکه باید به بطون بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توجه کنیم، علت مشکلات اقتصادی را حاکمیت نسخه نئولیبرالی بر اقتصاد دانست و اظهار داشت: امروز علت شرایط نامناسب اقتصادی مملکت، عدم توجه به انقلابی گری و مدیریت انقلابی است، از این رو تفکر انقلابی باید در یک نسخه انقلابی عینیت پیدا کرده و به دست مدیران انقلابی اجرا شود؛ اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند باید زمینه دولت انقلابی فراهم شود، نیز ناظر به همین مسأله بود.

عقیم بودن نسخه سازش آشکار شده است

وی با بیان اینکه امروز عقیم بودن نسخه سازش آشکار شده است، اضافه کرد: اینکه برخی مطرح می کنند که علت دشواری های اقتصادی از مقاومت انقلاب اسلامی در برابر اقتصاد وابسته ساز استکباری نشأت می گیرد، سخنی نادرست است، زیرا ساختار اقتصادی کشور ما مشکلات بسیاری دارد و مشکلات را نباید متوجه مواضع انقلابی کرد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ابراز کرد: نرخ تورم، بیکاری، اشتغال و ناکارآمدی های اقتصادی کشور از علل دشواری های اقتصادی در کشور است؛ امروز نظام سلطه از طریق اقتصاد درصدد آن است که کشورهای مختلف را تحت استعمار و استثمار خود قرار دهند، بنابراین باید در برابر آنها مقاومت کرد.

تعداد بازدید : 3

وی تأکید کرد: اگر نظام غرب را از دوره رنسانس مورد مطالعه قرار دهیم در می یابیم که آنها پدیده ای به نام نظام جهانی سلطه را رقم زده اند که نتیجه آن استعمار کشورهای ضعیف است؛ کشورهایی که این نظام را پدید آورده اند حدود 10 کشورند که ارزشی برای کشورهای جهان سومی قائل نبوده و تنها به دنبال استعمار آنها هستند.

زرشناس با بیان اینکه جوهره صهیونیستی از ابتدا در غرب مدرن وجود داشته است، عنوان کرد: دستیابی به نظام جهانی سلطه و استقرار یهودیان در فلسطین از جمله فعالیت هایی است که غربی ها از ابتدا درصدد آن بوده و هستند؛ با مطالعه تاریخ در می یابیم که تمدن غرب همواره نیروی انسانی کشورهای ضعیف را به کار گرفته و آنها را استعمار و غارت کرده و می کنند.

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه نظام جهانی سلطه بسیار خشن و مستبد است، خاطرنشان کرد: هر کشوری که در مقابل نظام جهانی سلطه ایستادگی کند، مورد هجمه قرار گرفته و از هر طریقی از جمله جنگ نظامی و قتل و غارت سعی می شود تا آنها را بار دیگر تسلیم نظام جهانی سلطه سازند؛ تنها راه سربلندی و عزت ملت ها مقاومت و ایستادگی در برابر نظام جهانی سلطه است؛ امروز باید اقتصاد خود را قوی کنیم تا بتوانیم در عرصه تقابل های جهانی بمانیم.

وی بیان کرد: هنگامی که نظام جهانی سلطه با محوریت انگلستان وارد ایران شد، سعی کرد تا نظام اقتصادی کشور را دچار عدم توازن ساختاری و استخراجی بودن کنند تا این اقتصاد بنیه تولید نداشته باشد و همواره احساس وابستگی کند؛ به بیان دیگر غربی ها بخش مصرف اقتصاد را گسترش داده، بخش تولید را فشل و ناتوان کرده و سعی کردند همین بخش تولیدی ضعیف را هم به نفت وابسته سازند.

زرشناس با بیان اینکه امروز فساد اقتصادی سیستماتیک در کشور وجود ندارد، اضافه کرد: فساد سیستماتیک زمانی در کشور می تواند وجود داشت باشد که سیستم کلی اقتصاد نتواند با فساد مقابله کند؛ البته ناگفته نماند که فساد بسیاری در اقتصاد کشور وجود دارد، اما نمی توان گفت این فساد به صورت سیستمی است.

وی با بیان اینکه اقتصاد رانتی، معضل بیکاری، روند تورمی مزمن، وابستگی به خارج و ناتوانی در فعال کردن بخش های مولد از ویژگی های اقتصاد شبه مدرن کشور ما است، مطرح کرد: یکی از آسیب های اقتصادی کشور این است که مدیران تکنوکرات نظام اجازه نمی دهند ساختار اقتصادی مملکت تغییر کنند؛ نسخه نئولیبرالی که مدیران غرب زده اجرایی کشور برای اقتصاد مملکت پیچیدند، اقتصاد ما را ناکارآمد کرد؛ نسخه نئولیبرالی و شبه مدرن برای اقتصادهای قوی جهانی هم به منزله سم تلقی می شود، چه برسد به اقتصاد کشور ما که پر از ضعف است.

زرشناس با اشاره به عدم وجود کارآمدی و توانمندی در مدیران اجرایی کشور ادامه داد: در دولت کنونی نوعی فشلی و خستگی دیده می شود، زیرا همین نسخه نئولیبرالی و شبه مدرن را هم نمی تواند در اقتصاد کشور اجرایی کند.

عدم وجود فقر، بیکاری و تورم در دوران شاهنشاهی افسانه است

وی با تأکید بر اینکه عدم وجود فقر، بیکاری و تورم در دوران شاهنشاهی افسانه است، ابراز داشت: بر اساس مستندات قطعی، در دوران شاهنشاهی با تورم 56 درصدی مواجه بوده ایم؛ تجربه ها نشان داده است که برخی افراد در کشور از حافظه تاریخی خوبی برخوردار نیستند، از همین جهت ما نباید به سخنان شفاهی برخی افراد گوش فرا دهیم، زیرا مستندات و اسناد قطعی دوران شاهنشاهی موجود بوده و می توان آن را مطالعه کرد.

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به تلاش دشمن در جهت از بین بردن حافظه تاریخی ملت ایران از طرق مختلف تصریح کرد: شبکه ماهواره ای «من و تو» یکی از ابزارهای دشمن برای از بین بردن حافظه تاریخی ملت ایران است؛ این شبکه در حال ارتکاب خیانت بزرگی به حافظه تاریخی مردم است.

وی با اشاره به اینکه استحاله ایدئولوژیکی یک تهدید جدی برای انقلاب های جهانی به شمار می رود، گفت: اگر امروز مقابل خط استحاله ایدئولوژیکی ایستادگی نکرده و جلوی آن را نگیریم با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

تعامل با جهان غرب هیچ گره ای از مشکلات کشور باز نمی کند

زرشناس با بیان اینکه تعامل با جهان غرب هیچ گره ای از مشکلات کشور باز نمی کند، ابراز داشت: اینکه برخی مسؤولان همواره می گویند شعار «مرگ بر آمریکا» و مواضع انقلابی سبب تشدید فشارهای غرب می شود و ما باید با انها تعامل سازنده داشته باشیم، سخنی نادرست است، زیرا کشور مصر هیچگاه «شعار مرگ بر آمریکا» سر نداد، بلکه انقلاب آن هم توسط غرب نابود شد، اما امروز شاهد آن هستیم که آمریکا هیچ گشایشی در امور اقتصادی آن ایجاد نکرده است.

تحلیلگر مسائل استراتژیک خطاب به برخی مسؤولان تصریح کرد: اگر تعامل با آمریکا مشکلات اقتصادی را حل می کند، پس چرا آمریکا در کشورهای مصر، مکزیک و پرو هیچ بهبود اقتصادی ایجاد نکرده است؟ این کشورها که نه «مرگ بر آمریکا» گفته اند و نه از دیوار سفارتی بالا رفته اند، پس چرا تعامل با آمریکا مشکلاتشان را حل نکرده است؟/841/پ201/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات