۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۱۲۳۱۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

باورهای دینی و ارزشی ملت ما را در برابر توطئه دشمنان بیمه می‌کند

باورهای دینی و ارزشی ملت ما را در برابر توطئه دشمنان بیمه می‌کند
امام جمعه بجنورد گفت: وقتی ظلم ظالمان می‌خواهد دست و پای کشور ما را ببندد دین و اعتقادات و فرهنگ می‌تواند به فریاد کشور رسیده و مردم را به آینده امیدوار کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به ضرورت الگوبرداری مسؤولان مختلف از الگوهای برتر اسلامی، اظهار کرد: مدیران می‌توانند در تمام شئون مدیریتی و اجرایی از مولای متقیان الگوبرداری کنند.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های امیرالمؤمنین (ع) این بود که جامع اضداد بود و این زندگی این امام همام را زیبا و بی‌نظیر کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: حلم و عدل و بصیرت و آگاهی امام علی (ع) و رأفت و عطوفت او حوزه‌های زندگی انسان‌ها را معنادار کرده است؛ ازاین‌رو برای کسی که بخواهد سبک زندگی اسلامی را بداند و بیاموزد دریای پهناور امام علی (ع) بس است.

وی اضافه کرد: این امام همام در طول این سده‌ها برای عارفان، زاهدان، حاکمان و والیان و برای پدران و امت ما الگو بوده و درس‌های زیبایی دارد و امروز هم می‌توان با الگوبرداری از شیوه مدیریتی و اجرایی امام علی (ع) بر مشکلات و کاستی‌ها فائق آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه اظهار کرد: باید متولیان و فعالان فرهنگی، دینی و هنری سبک زندگی اسلامی را به رخ دشمن کشیده و آن را در دنیا ترویج دهند.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان به ما هجمه اقتصادی و فرهنگی کرده‌اند؛ ازاین‌رو ما باید در این هجمه‌ها و حملات اقتصادی نگذاریم مردم خسته شوند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: وقتی ظلم ظالمان می‌خواهد دست و پای کشور ما را ببندد دین و اعتقادات و فرهنگ می‌تواند به فریاد کشور رسیده و مردم را به آینده امیدوار کند؛ بنابراین رسالت بزرگی بر عهده متولیان دینی و فرهنگی نهاده شده است.

وی با تأکید بر اینکه در این زمینه باید از سرمایه‌های ادبی معنوی و فرهنگی استفاده کرده و دارایی استان را بیشتر کنیم؛ زیرا این‌ها در تاریخ ماندگار می‌شوند، گفت: رهبری یکی از ویژگی‌های این استان را نشاط فرهنگی و سرزندگی این استان مطرح کردند؛ ازاین‌رو باید از ظرفیت‌های فرهنگی و دینی موجود در خراسان شمالی نهایت بهره را ببریم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات