۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۶۱۱۸۳۲
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی:

تکلم با بیان زشت و ناپسند خلاف اسلام است

تکلم با بیان زشت و ناپسند خلاف اسلام است
کارشناس مذهبی گفت: در اسلام حرف زشت حرام است و دستور اسلام است که با دقت و به نکویی حرف بزنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی، کارشناس مذهبی، شب گذشته در حرم مطهر رضوی، به نیکو سخن گفتن تأکید کرد و گفت: شخصیت هر کسی به قلب و زبان وی بستگی دارد.

وی با اشاره به این سخن امیرالمومنین(ع) که فرمود: «شخصیت هر کسی زیر زبانش نهفته است»، اظهار کرد: زبان انسان گاهی او را در مسیر تکامل و گاهی در تاریکی سوق می دهد و این زبان است که درون وجود هر کسی را به نمایش می گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی افزود: انسان عاقل اول فکر می کند سپس سخن می گوید، دل ظرف ایمان است و باید دل آرام باشد تا ایمان انسان آرام شود و برای آرام شدن دل باید زبان آرام شود.

سخنران حرم مطهر رضوی ابراز کرد: دستور اسلام است که با دقت و به نکویی حرف بزنید در فرهنگ گفت و گوی اسلام باید دقت شود و تکلم و گفت و گو با بیان زشت و ناپسند خلاف اسلام است.

وی با تأکید به کنترل عصبانیت و خشم، تصریح کرد: گاهی عصبانیت و خشم ماهیت شما را برملا می کند، در عصبانیت اختیار از انسان سلب می شود و برخوردی از او بروز می کند که خود نیز از این ماهیت بی خبر است اما باید خشم خود را کنترل کرده و جواب کلمات زشت را ندهد.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با بیان این که در اسلام حرف زشت حرام است، گفت: انسان حق ندارد به کسی ناسزا بگوید، انسان مسلمان فحشا را به فحشا مقابله نمی کند، حق ندارد جواب فحش و ناسزا را با ناسزا بدهد.

کارشناس مذهبی به داشتن رفتار نیکو در خانواده تأکید و اظهار کرد: خانواده مکان مقدسی است و انسان در این محیط مقدس نباید فحاشی کند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات