۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۵۹۹۷۷۰
امام جمعه موقت اصفهان:

مبلغان منتقل کننده مبانی دینی به مردم باشند

مبلغان منتقل کننده مبانی دینی به مردم باشند
آیت الله مهدوی گفت: مبلغان باید در تبلیغ دین با اعتماد و اطمینان صحبت کنند تا به خوبی بتواند منتقل کننده مبانی دین به مردم باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه تفسیر قرآن امروز که در مدرسه علمیه صدر بازار برگزار شد، گفت: استکبار جهانی در طول تاریخ جریان داشته است.

وی در ادامه تفسیر سوره طا‌ها آیات پنجاه و ششم تا شصتم را تلاوت کرد و افزود: بعد از مکالماتی که بین حضرت موسی (ع) و برادرشان با فرعون صورت پذیرفت قرآن می‌فرماید، همه آیات الهی را به فرعون نمایاندیم، ولی او آیات الله را تکذیب کرد و رویگردان شد و خطاب به حضرت موسی (ع) می‌گوید، تو آمده‌ای تا به واسطه سحر ما را از سرزمین خودمان بیرون کنی و ما نیز به واسطه سحر با تو مقابله می‌کنیم پس یک زمان معین را مقرر کن که نه ما بتوانیم از آن تخلف کنیم نه تو بتوانی.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: مثل آمریکای امروز و سرمدارانش مثل فرعون زمان حضرت موسی (ع) است و ما ملاحظه می‌کنیم با وجود دیدن آیات الهی در جمهوری اسلامی ایران دست از استکبارشان برنمی دارند و این مسأله یک چیز جدید نیست و در طول تاریخ همواره وجود داشته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آیات قرآن تربیت کننده واعظان است؛ طلاب باید با مخالفان دین اتمام حجت کنند، ولی از رفتار لجاجت بار آن‌ها مأیوس نشوند.

امام جمعه موقت اصفهان تشریح کرد: فرعون در سخنانش، مردم را همراه خودش معرفی می‌کند در صورتی که در واقع اعتنایی به مردم نداشت و همه مردم را مستضعف کرده بود؛ آمریکا نیز همچون فرعون برای فرار از وضعیت دشواری که برایش به وجود آمده بود از جمهوری اسلامی ایران درخواست مذاکره کرد، ولی بعد از اتمام مذاکره برجام را زیر پا گذاشت.

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: روزی که حضرت موسی (ع) به عنوان روز مذاکره انتخاب می‌کنند، به عنوان روز زینت مطرح شده است؛ روز زینت یک روز ملی است که همه مردم قبل از ظهر در آن در کنار یکدیگر حضور داشته اند و شاید به عنوان یک عید مطرح بوده است؛ معرفی این زمان بسیار دقیق و حساب شده بوده است تا برای همه مردم اتمام حجت شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مبلغان باید در تبلیغ دین با اعتماد و اطمینان صحبت کنند؛ رهبر معظم انقلاب بار‌ها در سخنرانی هایشان می‌فرمایند، ما به خداوند امید داریم و مطمئن هستم و این گونه صحبت کردن نشانه یقین داشتن به خداوند است؛ مُبلّغی که در وجود خداوند و مبانی دینی تردید داشته باشد نمی‌تواند به صورت صد در صد ایمان را به مردم منتقل کند؛ طلبه مُبلّغ نباید در دعوا‌های طایفه‌ای مردم وارد شود بلکه باید همه مردم مخاطب قرار دهد تا بین مردم اتحاد ایجاد شود./۸۶۷/پ310/ب1
محمد قربانیان
ارسال نظرات