۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۵۹۹۴۹۷
امام جمعه فومن:

ملت ایران دفاع از اسلام و ولایت را از فاطمه زهرا آموخته است

ملت ایران دفاع از اسلام و ولایت را از فاطمه زهرا آموخته است
حجت الاسلام صفوی گفت: ملت مسلمان و قهرمان ایران دفاع از خود، اسلام و ولایت را از امیرمومنان(ع) و فاطمه زهرا(س) آموخته است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید محمدحسن صفوی در سلسله نشست‌های بصیرتی که شنبه شب‌ها در مسجد سلمان فارسی کاشان برگزار می‌شود، منت گذاشتن را یکی از خصیصه‌های زشت و ناپسند دانست و گفت: امام جعفر صادق می‌فرماید، خداوند توبه کسی که منان است و خیرات و صدقه با منت می‌دهد نمي پذيرد.

وی افزود: بدترین انسان‌ها کسی است که معارف و حقایق را ببیند و منکر شود و کسی که در این دنیا کور باشد و از درک معارف عاجز باشد و چشم به روی حقایق عالم ببیند و از روزگار عبرت نگیرد از مسیر هدایت خارج شده است.

حجت الاسلام صفوی در ادامه جمهوری اسلامی ایران را نعمت خداوند و هدیه گرانبهای خدا برای ملت ایران دانست و اظهار داشت: کسانی که به نظام جمهوری اسلامی ایران خیانت می‌کنند و یا قصد خیانت دارند به هزاران شهیدی که برای نظام و اسلام به شهادت رسیدند خیانت کرده است.

وی مردم ایران را مردم وفادار به اسلام و نظام و انقلاب اسلامی ایران دانست و عنوان کرد: مردم ایران از امام زمان خود و ولایت علوی دفاع کردند و دفاع می‌کنند و به پای امام زمان خود و ولایت ایستاده اند و در این راه ثابت قدم هستند.

امام جمعه فومن با اشاره به اینکه امروز کدام کشور و کدام نقطه از زمین را می‌توانید نام ببرید که حرکت آن‌ها زمینه ساز حکومت امام زمان باشد، گفت: عربستان سعودی که خود را خادم الحرمین می‌داند با امام زمان مخالف هستند و هزاران کتاب را چاپ کردند تا بگویند امام زمان وجود ندارد.

وی شعاع جمهوری اسلامی ایران را شعاع حکومت علوی دانست و اظهار داشت: خون بهای زیادی برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران داده شده است از رییس جمهور خود گرفته تا نخست وزیر و بزرگترین داشمندان و بزرگترین سرداران و بهترین جوانان خودش را در راه اسلام و نظام فدا کرده است و خون بهای نظام نیز شهدا هستند.

اما جمعه فومن با اشاره به اینکه همه دنیا به مقابله با جمهوری اسلامی ایران برخاسته است، گفت: ملت مسلمان و قهرمان ایران دفاع از خود و اسلام و ولایت را از امیرمومنان (ع) و فاطمه زهرا (س) آموخته است.

حجت الاسلام صفوی با تأکید بر اینکه مردم ایران در دفاع از ولایت ثابت قدم هستند اظهار داشت: مردم ایران با تبعیت از رهبری تبدیل به یک قدرت بزرگ معنوی و نظامی شده و چشم و امید مستضعفان جهان به ایران اسلامی و ملت ایران دوخته است.

لازم به ذکر است، مسجد سلمان فارسی خیابان امیرکبیر یکی از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگی بوده و امسال برای پنجمین سال متوالی است که سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی به همت و تلاش امام جماعت این مسجد، حجت الاسلام سید محمد لاجوردی برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات