۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۵۹۹۰۱۳
امام جمعه تبریز:

سبک زندگی فاطمی نجات‌بخش جامعه از تفکرات غربی است

سبک زندگی فاطمی نجات‌بخش جامعه از تفکرات غربی است
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: ترویج سبک زندگی فاطمی نجات‌بخش جامعه از تفکرات غلط وارداتی از غرب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه تبریز با تبریک فرا رسیدن میلاد با برکت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: آن بانوی مکرم اسلام الگویی تمام عیار و کامل برای زنان جامعه است.

وی با بیان این‌که جایگاه زن و مادر در اسلام را می توان با تحلیلی در زندگی دخت نبی مکرم اسلام درک کرد، خاطرنشان کرد: ترویج سبک زندگی فاطمی نجات‌بخش جامعه از تفکرات غلط وارداتی از غرب است، بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی ناشی از غفلت در مسیر شناخت مکتب اهل بیت عصمت و طهارت است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در خصوص حضرت زهرا(س) فرموده‌اند؛ حضرت فاطمه در تمام ابعاد فردی و اجتماعی الگوی سعادتمندی زنان و مردان هستند و بعد شخصیتی و کرداری این بانوی بزرگ باید مدنظر باشد که سعادت دنیا و اخرت در آن است.

وی با اشاره به دیگر ابعاد شخصیتی و زندگانی حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: حضرت زهرا(س) در یک مقطع از زمان با خطبه‌خوانی خود توانست همه نفاق‌ها و خدعه‌ها را رسوا سازد و در اقدام دیگر با حجت قرار دادن منزلت و خانواده خود نزد پیامبر اکرم(ص) و خداوند متعال به حجتی برای قلب‌های خفته تبدیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر این‌که حضرت فاطمه زهرا(س) هیچ‌گاه در دفاع از حریم ولایت کوتاهی نکرد، افزود: حضرت زهرا(س) نقش واقعی زن اسلامی در مشارکت‌های اجتماعی را به نماش گذاشته است، جامعه امروز باید از روش و منش سیاسی حضرت فاطمه زهرا(س) درس بگیرند.

وی با بیان این‌که حضرت در جایگاه همسر نیز همواره برای امام علی(ع) شریکی وفادار وبد و در تربیت فرزندان اهتمام ویژه‌ داشت، اظهار داشت: آن بانوی بزرگ اسلام نقش همسرداری را به خوبی ایفا کرد، به حدی که امیرالمومنین(ع) به دفعات به تمجید آن بانوی بزرگوار پرداخته و به وجودشان افتخار می‌ کردند./935/د103/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات