۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۹۶۹۰۸
امام جمعه کوهدشت مطرح کرد؛

ضرورت احیای فرهنگ زکات در جامعه

ضرورت احیای فرهنگ زکات در جامعه
امام جمعه کوهدشت پرداخت زکات را امری مهم برای فقرزدایی دانست و گفت: احیای فرهنگ پرداخت زکات در این زمینه ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی، امام جمعه کوهدشت، ظهر امروز در شورای زکات لرستان بر ضرورت تبیین و ترویج فرهنگ پرداخت زکات تأکید کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت های تبلیغی باید فرهنگ پرداخت زکات در مناطق روستایی به خوبی ترویج داده شود.

وی با بیان این که برای زکات باید تبلیغ هدفمند صورت گیرد، افزود: مبلغان باید در طول سال به بحث پرداخت زکات بپردازند و در اولویت تبلیغی آنان قرار گیرد.

حجت الاسلام طهماسبی با بیان اینکه تبلیغ هدفمند و شفاف سازی در زمینه زکات مورد استقبال مردم قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: این امر در پرداخت زکات از سوی مردم نقش آفرین است.

وی تریبون نماز جمعه را فرصتی مناسب برای تبیین و ترویج فرهنگ پرداخت زکات و بیان آثار و برکات زکات عنوان کرد و اظهار داشت: از تریبون نماز جمعه باید برای تقویت و احیای امر زکات بهره مند شد.

امام جمعه کوهدشت تشکیل و فعال شدن شورای زکات، استفاده از فضای مجازی، مراجعه حضوری به منازل و تبلیغ چهره به چهره را از جمله عواملی عنوان کرد که در ترویج فرهنگ پرداخت زکات مؤثر است.

وی بر ضرورت احیای فرهنگ پرداخت زکات تأکید کرد و گفت: برای ترویج این مهم باید از ظرفیت های تبلیغی و اطلاع رسانی بین مردم به خوبی بهره مند شد./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات