۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۵۹۱۹۵۰
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

پیامبران معلم انسان هستند

پیامبران معلم انسان هستند
امام جمعه بیرجند گفت: این عالم از لحاظ بعد انسانی، رحِم انسانیت است و انسان در آن ساخته می‌شود و معلم این کارگاه انسان‌سازی نیز پیامبران هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند امشب در نشست هنر انقلابی استان اظهار داشت: خداوند متعال فرشتگان را در قالبی آفریده که از پیش ساخته و پاک هستند و چیزی قابل کم و زیاد شدن نیست.

وی گفت: عالم حیوانات نیز عالم شکم و شهوت است و اگر در تربیت انسان‌ها تغییری ایجاد نشود آن زمان نیز انسان همان عالم شکم و شهوت خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه وقتی بحث از هنر می‌شود نمونه‌های عملی‌اش در استعدادهای انسانی بروز می‌کند، افزود: ما بیشتر به جنبه بیرونی هنر توجه داریم اما این آثار بیرونی نیز برخاسته از درون است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: این عالم از لحاظ بعد انسانی، رحِم انسانیت است و انسان در آن ساخته می‌شود و معلم این کارگاه انسان‌سازی نیز پیامبران هستند و آن‌ها از انسان، ابوذرها ساختند.

وی با بیان اینکه پیامبران معلمان کارگاه انسان‌سازی هستند، ادامه داد: پیامبران توانستند سلمان فارسی و مقدادها را بپرورانند و شهدا با خدا معامله کردند تا نوع انسان بازیچه عوامل نفسانی و شهوانی و حرص و طمع قرار نگیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه شهدا همواره بازوی پیامبران بودند، خاطرنشان کرد: از صدر اسلام تاکنون هر چه داریم از شهدا بوده است و آن‌ها هنر بزرگی داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: هنر این است که انسان مَثَل خدا شود نه مِثل خدا؛ مانند آینه پاکی که اشعه خورشید در آن منعکس می‌شود./9314/پ310/ب1

ارسال نظرات