۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۵۹۱۸۲۶
مسؤول پژوهش مدرسه علمیه رضویه بیرجند:

ساده زیستی طلبه از مصادیق زی طلبگی است

ساده زیستی طلبه از مصادیق زی طلبگی است
حجت الاسلام محمودی یکی از مصادیق زی طلبگی را مسأله ساده زیستی طلبه دانست و گفت: دین پژوهان طلبه با این سادگی خود را در مقابل سوالات و نیازهای مردم قرار می دهند.

حجت الاسلام محمودی، مسؤول پژوهش مدرسه علمیه رضویه بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، اظهار داشت: تاثیر زی طلبگی در تحقیق و پژوهش حوزه‌های علمیه مورد تایید است.

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق زی طلبگی اخلاص طلب است، گفت: هر طلبه‌ای که زی طلبگی را در اخلاص داشته باشد در تحقیق و پژوهش خودش موفق‌تر خواهد بود.

مسؤول پژوهش مدرسه علمیه رضویه بیرجند افزود: یکی دیگر از مصادیق زی طلبگی دعا، مناجات و رایت کردن بسیاری از نوافل و انجام بسیار از کارهای مستحبی است و هر کسی که این موارد را داشته باشد بسیار با انگیزه و شاداب خواهد شد.

حجت الاسلام محمودی، یکی از مصادیق دیگر زی طلبگی را مسأله ساده زیستی طلبه دانست و تصریح کرد: دین پژوهان طلبه با این ساده‌گی خود را در مقابل سوالات و نیازهای مردم قرار می‌دهند و متوجه می‌شود که مردم چه نیازها در رابطه با پژوهش در دین دارند.

وی ادامه داد: اگر شخصی رعایت ساده زیستی و زی طلبگی را نداشته باشد مردم متوجه نخواهند شد که آن شخص یک دین پژوه است یا یک طلبه؛ بنابراین نمی‌توانند سوالات دینی خود را داشته باشند و نیاز جامعه را درک نخواهد کرد.

مسؤول پژوهش مدرسه علمیه رضویه بیرجند با بیان اینکه مدرسه علمیه رضویه دارای کتابخانه بسیار غنی است، خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌های کتاب به صورت عمومی و تخصصی برگزار می‌شود که این برای ارتقای سطح پژوهشی طلاب کمک می‌کند.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به راه اندازی نشریه داخلی مدارس، اظهار کرد: فعالیت‌های ماهانه هر کدام از طلاب شامل مطالب علمی، تحقیقی و پژوهشی در قالب فصلنامه در نشریه چاپ می‌شود.

وی با بیان اینکه باید استاد پژوهش محور را جذب کنیم، افزود: معرفی کتاب در مدرسه علمیه رضویه انجام می‌شود و هر هفته یکی از طلاب سطح پایین‌تر به معرفی کتاب بین دو نماز مغرب و عشاء می‌پردازد./9314/ت310/ب1

ارسال نظرات