۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۵۸۹۳۰۹
امام جمعه موقت اصفهان:

تحریم های ظالمانه نشانه ضعف ترامپ در برابر جمهوری اسلامی است

آیت الله مهدوی گفت: ترامپ وقتی نمی تواند پاسخی مستدل برای جمهوری اسلامی بیاورد می گوید گزینه های ما روی میز است و تهدید کرده و به دنبال تهدیدهایش تحریم های زورگویانه وضع می کند.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه تفسیر قرآن امروز که در مدرسه صدر بازار برگزار شد، گفت: احترام گذاشتن به کسی که به انسان توهین می کند، سبب گرم شدن ارتباط شما با آن شخص بی ادب خواهد شد.

وی در ادامه تفسیر سوره مریم آیات چهل و ششم و چهل و هفتم که می فرماید«قَالَ أَرَاغِبٌ أَنْتَ عَنْ آلِهَتِی یَا إِبْرَاهِیمُ لَئِنْ لَمْ تَنْتَهِ لأرْجُمَنَّکَ وَاهْجُرْنِی مَلِیًّا قَالَ سَلامٌ عَلَیْکَ سَأَسْتَغْفِرُ لَکَ رَبِّی إِنَّهُ کَانَ بِی حَفِیًّا» را تلاوت کرد و افزود: بعد از توصیه هایی که حضرت ابراهیم(ع) به عمویشان داشتند، عمویشان خطاب به ایشان گفت، آیا تو به معبودان من پشت می کنی و از بت پرستی رویگردانی؛ این سؤال نوعی استفهام اقراری محسوب می شود و بعد از دریافت پاسخ قصد دارد ایشان را تهدید کند.

آیت الله مهدوی ادامه داد: آزر خطاب به حضرت ابراهیم(ع) می گوید برای مدت زمان طولانی از من دور شو؛ این برخورد تُند و به دور از لطافت بعد از مهربانی های زیادی است که از لحن حضرت ابراهیم(ع) نمایان است که عموی خودشان را پدر صدا می کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: افرادی که دلیلی برای رفتار خودشان ندارند، به تهدید کردن مخاطبشان متوسل می شوند؛ در حال حاضر ترامپ وقتی نمی تواند پاسخی مستدل برای جمهوری اسلامی بیاورد می گوید گزینه های ما روی میز است و تهدید می کند و به دنبال تهدیدهایش تحریم های زورگویانه وضع می کند؛ آن کسی که قرآن را آتش می زند در اصل ناتوانی خودش را در برابر آیات قرآن گوشزد می کند.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: اگر طلبه ای وارد منطقه ای شد و حق را به صورت مستدل برای دیگران تبیین کرد و عده ای انسان نافهم علیه او اقداماتی انجام دادند، باید صبور باشد و از حق کوتاه نیاید و بداند در طول تاریخ انسان هایی که پاسخی برای سخن های مستدل ندارند، به تهدید و ضربه زدن به شخص مقابلشان متوسل می شوند.  

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در تاریخ منقول است که پیامبر اسلام(ص) بارها و بارها برای هدایت ابولهب که عمویشان بود اقدام کردند ولی او و مشرکان سبب هجرت اجباری حضرت رسول(ص) از مکه به مدینه شدند.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که می فرمایند، اگر کسی به شما گفت در صورت دشنام دادن به من چندین برابر جبران می کنم به او بگویید اگر چندین مرتبه به من دشنام بدهی یک مرتبه هم به تو دشنام نخواهم داد، ابراز کرد: حضرت ابراهیم(ع) در پاسخ به بی احترامی ها و بی توجهی های عمویشان می گویند، من برای شما آرزوی سلامتی دارم و همچنین برای شما استغفار می کنم؛ در آیاتی دیگر آمده است که وقتی حضرت ابراهیم(ع) از لجباز بودن عمویشان اطمینان حاصل کردند، از او تبری جُستند.

آیت الله مهدوی در پایان افزود: احترام گذاشتن به کسی که به انسان توهین می کند، سبب گرم شدن ارتباط شما با آن شخص بی ادب خواهد شد؛ این مقام فقط مخصوص انسان های صبوری است که از بهره های بزرگ اخلاقی بهرمند باشند؛ خیلی سخت است شخصی دائماً روی سر انسان آشغال بریزد و انسان در برابر رفتار بی ادبانه او صبوری کند و روزی که آشغال روی سرش نریزد سراغ آن شخص را بگیرد و به عیادت او برود، امیدوارم ذره ای از اخلاق پیامبر(ص) در وجود ما به وجود بیاید./867/پ۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات