۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۵۸۹۰۵۴
با حضور امام جمعه بابل؛

واحد نجوم مدرسه علمیه خاتم‌الانبیا راه اندازی شد

واحد نجوم مدرسه علمیه خاتم‌الانبیا بابل با حضور، مسؤول، مدیر، معاونان و اساتید این مدرسه علمیه راه‌اندازی شد.
واحد نجوم مدرسه خاتم الانبیاء بابل واحد نجوم مدرسه خاتم الانبیاء بابل واحد نجوم مدرسه خاتم الانبیاء بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، واحد نجوم مدرسه علمیه خاتم‌الانبیا بابل امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام‌ جمعه بابل و همچنین مدیر، معاونان و اساتید این مدرسه علمیه راه‌اندازی شد.

حجت الاسلام روح الله حبیبیان، مدیر مدرسه علمیه خاتم الانبیا بابل در این مراسم با اشاره به این که در گذشته این مدرسه دارای بخش نجوم بود، افزود: اتاق نجوم و تحقیقات فلکی مدرسه صدر بابل به‌عنوان یکی از سه مدرسه جهان تشیع شناخته می‌شد.

وی با بیان این که این مجموعه دارای یک دستگاه تلسکوپ، کتاب‌های نجوم، قرآنی و لوح‌های فشرده آموزشی است، خاطرنشان کرد: موضوع نجوم دارای سابقه ای طولانی در حوزه های علمیه است که متأسفانه به مرور زمان به فراموشی سپرده شده است.

مدیر مدرسه علمیه خاتم الانبیا بابل با اشاره به این که در گذشته خاستگاه اصلی علم نجوم در حوزه های علمیه بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر گسترش علم نجوم و اختر شناسی در حوزه های علمیه امری ضروری است.

حجت الاسلام حبیبیان در ادامه سخنان خود بر ضرورت تبیین و تدریس علم نجوم در حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: این علم مهم در امور فقهی کاربردهای بسیاری دارد که باید بیشتر در حوزه به آن توجه شود.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین با تأکید برضرورت احیای سنت های ارزشمند حوزه افزود: متأسفانه در گذر زمان برخی علوم ارزشمندی نظیر نجوم و طب مورد فراموشی قرار گرفته که باید دوباره احیا شود.

وی با تأکید براین که امروز آشنایی طلاب با علم نجوم از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: با توجه به سؤالاتی که در این خصوص از سوی مردم مطرح می شود، ضرورت آشنایی طلاب و روحانیان به منظور پاسخگویی به این سؤالات امری ضروری است./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات