۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۵۸۷۴۲۰
آیت الله مهدوی:

مزین بودن به ایمان و عمل صالح انسان را محبوب دل ها می کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: علاقه و محبت مردم به روحانیون و طلاب یک سرمایه است که به واسطه مزین بودن انسان به ایمان و عمل صالح حاصل می شود.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه تفسیر قرآن امروز که در مدرسه صدر بازار برگزار شد، گفت: تفکری که ایمان به خداوند را تقویت کند، سبب ارزشمند شدن انسان خواهد شد.

وی در ادامه تفسیر سوره مریم، آیه سی و ششم که می فرماید«وَإِنَّ اللَّهَ رَبِّي وَرَبُّكُمْ فَاعْبُدُوهُ هَذَا صِرَاطٌ مُّسْتَقِيمٌ» را تلاوت کرد و افزود: حضرت عیسی(ع) به دلیل این که می دانستند در آینده عده ای پیدا می شوند که او را خدا یا فرزند خدا می دانند در ابتدا فرمودند من عبد و بنده خدا هستم، در این آیه هم می فرمایند خداوند ربّ من و ربّ شما است و او را عبادت کنید و این راه مستقیم است.

آیت الله مهدوی با تلاوت آیه سی و هفتم که می فرماید«فَاخْتَلَفَ الْأَحْزَابُ مِن بَيْنِهِمْ فَوَيْلٌ لِّلَّذِينَ كَفَرُوا مِن مَّشْهَدِ يَوْمٍ عظیمٍ» اظهار کرد: با وجود تأکیدات بسیار زیاد حضرت عیسی(ع) در رابطه با حفظ وحدت امت، بعد از عروج ایشان در مسیحیان سه فرقه مختلف به وجود آمد، گروه یعقوبیه که حضرت عیسی(ع) را  خدا می دانند، گروه اسرائیلیه که قائل به تثلیث هستند و گروه سوم گروه نسطوریه هستند که حضرت عیسی(ع) را فرزند خداوند می دانند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: حضرت ولی عصر(عج) فرمودند افراد بعد از حضرت موسی(ع) هفتاد و یک فرقه شدند، بعد از حضرت عیسی(ع)  هفتاد و دو فرقه و بعد از پیامبر(ص)  هفتاد و سه فرقه شدند که در میان تمام آن ها تنها یک فرقه سخن حق می گوید و بقیه به انحراف کشیده شده اند، در بین مسلمانان مکتب تشیع تنها مکتبی است که در برابر ایجاد بدعت در دین ناب محمدی مقاومت کرده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه آیه سی و هشتم که می فرماید«أَسْمِعْ بِهِمْ وَأَبْصِرْ يَوْمَ يَأْتُونَنَا لَكِنِ الظَّالِمُونَ الْيَوْمَ فِي ضَلَالٍ مُّبِينٍ» را تلاوت کرد و گفت: قرآن می فرماید ظالمان در گمراهی آشکار به سر می برند چرا که با وجود هوشیاری نسبت به موضع حق آن را انکار می کنند؛ در حال حاضر نیز افراد بسیاری عالم به حقانیت مکتب تشیع هستند ولی خودشان را به نادانی زده اند.

آیت الله مهدوی با تلاوت آیه سی و نهم سوره مریم که می فرماید«وَأَنذِرْهُمْ يَوْمَ الْحَسْرَةِ إِذْ قُضِيَ الْأَمْرُ وَهُمْ فِي غَفْلَةٍ وَهُمْ لَا يُؤْمِنُونَ» ابراز کرد: خداوند خطاب به پیامبر(ص) می فرماید آن ها را از روز قیامت بترسان و حسرت هنگامی که کار از کار گذشته است را برایشان یادآوری کن، البته خسارت در روز قیامت هم چون خسارت دنیا قابل تدارک و جبران نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: امیر مؤمنان(ع) می فرمایند همین فرصتی که برایت هست را غنیمت بشمار و این فرصت بین دو عدم است، یکی عدم گذشته که دیگر برنمی گردد و رفته است و یکی هم عدم آینده که آن هم معلوم نیست جزء عمر ما باشد؛ اگر انسان قصد خدمت کردن به دیگران را دارد نباید فرصت را از دست بدهد چرا که پایان زمان عمر انسان نامعلوم است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: یکی از سؤالات روز قیامت این است که عمر خودت را چگونه گذراندی، امام علی(ع) می فرمایند این نفس هایی که می کشی جزئی از عمر تو است و مواظب باش که فقط آن را در راه اطاعت از خداوند فانی کنی، ارزش انسان بسیار بالا است و وجود هرکدام از ما از کل دنیا ارزشمند تر است البته قیمت انسان به جسمش نیست بلکه ارزش انسانی در گرو طرز تفکر او است و این که تا چه میزان ایمان به خداوند در وجود او قوی است.

آیت الله مهدوی با اشاره به آیه هفتم سوره بینه گفت: بهترین مخلوقات آن هایی هستند که به خداوند ایمان دارند و عمل صالح انجام می دهند که اکنون مصداق این آیه امام زمان(عج) هستند.

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در دیداری خصوصی که با ما داشتند گفتند شما فکر می کنید چرا مردم امام خمینی(ره) را تا این حد دوست داشتند و بعد آیه نود و ششم سوره مریم را خواندند و گفتند امام(ره) به مردم پول نداده بودند بلکه به سبب مزین بودن ایشان به ایمان و عمل صالح خداوند برای ایشان در دل های مردم مودت قرار داده بود؛ سرمایه ما طلبه ها نیز همین علاقه مردم است و اگر بخواهیم مردم دوستمان داشته باشند و یا بالاتر از آن اگر بخواهیم نزد پروردگار و اهل آسمان نیز محبوب باشیم شرط آن مزین بودن به ایمان و عمل صالح است.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان گفت: قیمت ما مهدی گونه شدن و بهشتی شدن است و باید جزء مقربین حضرت ولی عصر(عج) در زمان غیبت و جزء انصارشان در زمان ظهور باشیم./867/

ارسال نظرات