۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۵۸۷۲۷۳
مدیر مدرسه علمیه امام صادق ورامین تشریح کرد؛

نقش حوزه های علمیه در شکل گیری انقلاب اسلامی

حجت الاسلام محمودی با بیان اینکه راهپیمایی های مردم ایران در نهضت امام از مساجد و با حضور روحانیان شکل گرفت، گفت: این نشان از اهمیت ارزش های دینی در نهضت انقلابی ملت ایران دارد.
سید مهدی محمودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مهدی محمودی مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) ورامین عصر امروز در جمع طلاب این حوزه با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی گفت: حوزه های علمیه باید نسبت به نقشه های دشمن حساس بوده و از نظام و انقلاب در برابر تهدیدات دشمن دفاع کنند.

وی با بیان اینکه تمامی افتخارات و دستاوردهای به دست آمده در انقلاب اسلامی به برکت ایثار و از خودگذشتگی امام راحل و هدایت های پیامبر گونه ایشان است، تأکید کرد: همواره باید قدردان این ایثار و فداکاری بود.

استاد حوزه علمیه افزود: حوزه های علمیه همواره در شکل گیری نهضت های مردمی علیه رژیم ستم شاهی نقش مؤثر و تأثیرگذار از خود نمایش دادند که در بیان این نقش همین بس که رهبری این نهضت از سوی کسی بر عهده گرفته شد که درس خوانده و پرورش یافته حوزه های علمیه بود.

وی اضافه کرد: افزون بر آیات عظام، روحانیانی که برخاسته از حوزه های علمیه بودند با حضور در شهرها و جای جای ایران اسلامی اقدام به روشنگری کرده و حرکت مردم در مبارزه با رژیم منحوس پهلوی را سامان دادند.

حجت الاسلام محمودی با بیان اینکه راهپیمایی ها و حرکات ضد ستمشاهی مردم ایران در نهضت امام خمینی(ره) از مساجد و با حضور روحانیان و علما شکل گرفت، ادامه داد: این نشان از اهمیت ارزش های دینی در نهضت انقلابی ملت ایران دارد.

وی ابراز کرد: حوزه های علمیه به عنوان عامل شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، در حفظ و حراست آن کوشیده و آن را از آسیب ها و تهدیدات مختلف حفظ خواهند کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) با اظهار اینکه همه افراد جامعه به ویژه طلاب، روحانیون و دانش آموختگان علوم دینی وظیفه دارند با تبلیغ اسلام، ولایت فقیه و انقلاب دینی، دین خود را نسبت به انقلاب ادا کنند، تصریح کرد: باید از این انقلاب در برابر تهدیدات دشمنان و بدخواهان به درستی حراست کرد.

وی در پایان بیان کرد: باید همه دست در دست هم دهیم تا امسال چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به نحو احسن برگزار بشود که این خود سیلی محکمی به تمام دشمنان ما خواهد بود./804/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات