۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۵۸۶۴۱۸
مدیر مدرسه علمیه انسیه حورا:

دشمن از وحدت مسلمانان در هراس است

مدیر مدرسه علمیه انسیه حورا ورامین در تبیین مبانی عقلانی و دینی وحدت، گفت: دشمنان اسلام از یکپارچگی و وحدت مسلمانان هراس دارند و با همان تز معروف "تفرقه بینداز و حکومت کن" وارد میدان شده اند.
مریم گران رکاب

مریم گران رکاب مدیر مدرسه علمیه انسیه حورا خیرآباد ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تبیین مبانی عقلانی و دینی وحدت، گفت: نباید اجازه داد که اختلافات عامل رکود، سقوط و انحطاط و نابودی امت اسلامی شود چرا که دشمنان اسلام از یکپارچگی و وحدت مسلمانان هراس دارند و با همان تز معروف "تفرقه بینداز و حکومت کن" وارد میدان شده اند، از این رو می بایست از اصول اشتراکی میان مذاهب و عقاید بر حق دین اسلام پیروی کرد.

وی با یادآوری اینکه وحدت به هیچ وجه به معنای کوتاه آمدن از اصول مذهب نیست، ابراز کرد: وحدت شیعه و سنی کنار گذاشتن مسائل اختلافی و تکیه بر مشترکات و مبنا قرار دادن آنها در تعامل با یکدیگر به ویژه در مسائل مربوط به جهان اسلام است، از سوی دیگر اختلاف نظر در مسائل علمی و دینی منافاتی با وحدت ندارد زیرا تنها در فضای آرام صلح و دوستی است که مباحثه و نتیجه گیری های منطقی رخ می دهد و مسیر خشنودی خداوند را می توان پیمود.

استاد حوزه سیره حضرت علی(ع) را بهترین الگو و اسوه برای برقراری اخوت و وحدت اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: امیرالمؤمنین برای حفظ وحدت مسلمانان نه تنها از حقوق خویش می گذشت، بلکه از همکاری با مخالفان خود نیز دریغ نمی کرد، اما با کمال تأسف امروز شاهد آن هستیم که کمتر افرادی قادر به درک این موضوع مهم هستند و از آن زمان تاکنون عده ای برای حب قدرت و ثروت دست به هر حیله ای چون تفرقه و کینه توزی زدند تا جامعه اسلامی را تضعیف کنند.

وی با اشاره به روش علمایی چون امام خمینی(ره)، آیت الله بروجردی، علامه سید شرف الدین، آیت الله سیستانی و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در زمینه وحدت، اظهار داشت: باید ما خود را مدیون چنین انسانهای وارسته ای بدانیم که همواره برای حفظ وحدت در تلاش بودند که در سایه آن باور مسلمانان بر تکیه بر توان داخلی و بیداری اسلامی ظهور پیدا کرد.

مدیر مدرسه علمیه ورامین تصریح کرد: باید توجه داشت که آنچه موجب تفرقه و اختلاف بین افراد یک جامعه می‌شود نه تنها از حیث دین نهی شده، بلکه از نظر منطق و عقل هم نیز نهی شده است در نتیجه وظیفه مسلمانان این است که بر عوامل استحکام این روابط پایبند باشیم.

وی با تأکید بر اینکه تفرقه یکی از حربه های جدی دشمن برای ضربه به امت اسلامی است، افزود: برای خنثی کردن این حربه علمای امت اسلامی با روشنگری و بیان آیات و روایت وحدت و لزوم همبستگی، مردم را تشویق به حفظ وحدت کنند.

گران رکاب در پایان بیان کرد: انسان هایی مانند سیاستمداران ستمگر آمریکایی و اسرائیلی، جنود غربی و مزدوران دوزخی که در طول تاریخ در حزب شیطان قرار گرفته اند و زندگی فانی دنیا را بر سرای جاودان آخرت ترجیح داده اند مصداق بارز آیه "صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لا يَرْجِعُونَ" هستند و به هیچ چیز جز منافع جاهلانه دنیوی خود نیاندیشیده و ثمره ای جز جنگ، جدال، تفرقه و دشمنی برای جهانیان نداشته اند، هدف آنها چیزی جز استعمار و وابسته نگه داشتن دیگر کشورها نبوده است چرا که در غیر این صورت منافع مادی و سیاسی شان تأمین نشده و به خطر خواهد افتاد./804/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات