۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۵۸۵۸۴۵
آیت الله مهدوی مطرح کرد؛

تشبه زن و مرد به یکدیگر در روایات

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آنچه در احادیث معصومین(ع) لعن شده است تشبه زن و مرد به یکدیگر است همانند اقدامی که بنی صدر در خارج شدن از کشور انجام داد و با چادر و پوشش زنانه فرار کرد و ربطی به مسأله تغییر جنسیت امروز ندارد.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد صاحب الزمان(عج) واقع در جنب میدان امام اصفهان برگزار شد، گفت: واقعیت غیر از فکری است که در ذهن انسان است و اشخاصی که به این دام تغییر جنسیت دچار می شوند که اکثرآ هم زنان هستند خود را از زندگی کردن ساقط می کنند.

وی در ادامه مبحث شب های گذشته افزود: یک نوع از اختلالات جنسی که در مورد آن بحث کردیم این بود که زن خودش را مرد بداند و بالعکس، آنچه در احادیث معصومین(ع) لعن شده است تشبه زن و مرد به یکدیگر است همانند اقدامی که بی صدر در خارج شدن از کشور انجام داد و با چادر و پوشش زنانه فرار کرد، برخی از محققین این تشبه در ظاهر را با تغییر جنسیت از یک وادی حساب کرده اند ولی منظور معصومین(ع) همان تشبه است و ربطی به این مسأله تغییر جنسیت امروز ندارد.

آیت الله مهدوی ابراز کرد: پیامبر(ص) فرمودند از ما نیست کسی که زن باشد و تشبه به مرد بودن کند و مردی که تشبه به زن بودن کند، در گذشته گاهی در جنگ ها افرادی که قصد داشتند شناخته نشوند تا دستگیرشان نکنند خود را شبیه جنس مخالف می کردند و معنای تشبه که از گذشته به کار می رفته است در همین مورد بوده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در زمان امیر مؤمنان(ع) روزی مردی با پوشش زنانه وارد مسجد پیامبر(ص) شد، حضرت علی(ع) زمانی که متوجه این عمل او شدند با تعبیر تندی با او سخن گفتند و فرمودند از مسجد بیرون شو ای کسی که ملعون رسول خدا(ص) هستی، روایتی دیگر از معصوم(ع) نیز در مذمت این عمل گفته شده است که می فرمایند خداوند لعنت کند مردی را که پوشش زنانه داشته باشد و زنی را که پوشش مردانه داشته باشد.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: پوشیدن لباس جنس مخالف نیز برای انسان حرام است و آن لباسی است که مختص زنان و یا مختص مردان است، البته در حکم پوشیدن چنین لباس هایی در منزل بین مراجع اختلاف نظر است ولی آنچه به طور قطعی در حکم تشبه زن و مرد به یکدیگر است پوشیدن لباس و یا حتی کفش مختص به جنس مخالف در بیرون از منزل است، پوشیدن لباس جنس مخالف در زیر پیراهن که در ظاهر شخص مشخص نیست را نیز برخی از مراجع اشکال گرفتند و برخی هم آن را خالی از اشکال می دانند.

رییس بنیاد خیریه المهدی(عج) افزود: عواملی که سبب می شوند امروزه در مؤسسات مربوطه با موضوع تغییر جنسیت و عمل جراحی مواجه شویم چند مورد است که اولین عامل تخیل و تلقین کردن است.

وی خاطر نشان کرد: شخصی که دچار اختلال جنسیتی شده است در ذهن خویش توهم جنس مخالف بودن را می کند، چیزی که در حقیقت واقع نشده است و به دنبال توهم و تخیل او افرادی نیز از جمله در مؤسسات مربوطه وجود دارند که به او تلقین می کنند که جنسیت دیگری دارد و به او توصیه می کنند که به طور مثال لباس مردانه بپوشد و حتی به شکل مردانه حرف بزند و با پوشش مردانه از خود عکس بگیرد و ساعت ها به آن نگاه کند تا کم کم باور کند که مرد است.

آیت الله مهدوی در پایان گفت: تخیل و توهم از درون شخص بروز پیدا می کند و تلقین کردن از بیرون اتفاق می افتد، واقعیت غیر از فکری است که در ذهن انسان است و اشخاصی که به این دام تغییر جنسیت دچار می شوند که اکثرآ هم زنان هستند خود را از زندگی کردن ساقط می کنند./867/پ202/ب1

ارسال نظرات