۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۸۵۴۴۴

فلسطینیان پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند

گروه‌های فلسطینی از جمله جنبش مقاومت اسلامی حماس بر ادامه راهپیمایی های بازگشت تا تحقق اهداف آن از جمله شکستن محاصره غزه، تأکید کردند.
فلسطین

به گزارش خبرگزاری رسا، هزاران فلسطینی روز گذشته در سی و چهارمین جمعه تظاهرات بزرگ بازگشت در نوار مرزی باریکه غزه شرکت کردند که این تظاهرات بیش از۴۰ زخمی برجای گذاشته است. 


هیئت عالی ملی برگزاری تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره طی بیانیه‌ای عموم فلسطینیان را به شرکت گسترده در تظاهرات دعوت کرده بود. گروه‌های فلسطینی از جمله جنبش مقاومت اسلامی حماس بر ادامه راهپیمایی بازگشت تا تحقق اهداف آن از جمله شکستن محاصره غزه، تأکید کردند.

تظاهرکنندگان فلسطینی ضمن محکوم کردن عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با دشمن صهیونیستی، پرچم این رژیم و تصاویر آویگدور لیبرمن وزیر جنگ مستعفی آن را به آتش کشیدند. لیبرمن در پی شکست در برابر مقاومت فلسطین در رویارویی اخیر در غزه مجبور به استعفا از سمت خود شد.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در نواحی مرزی غزه را هدف تیراندازی و شلیک گسترده گاز اشک آور بیش از ۴۰ فلسطینی را زخمی کردند. تظاهرات در پی ادامه تلاش‌های مصر و طرف‌های بین‌المللی برای تثبیت آرام سازی اوضاع در باریکه غزه نسبت به جمعه‌های گذشته نسبتا آرام‌تر برگزار شد.

لازم به ذکر است که از آغاز تظاهرات بازگشت در ۳۰ مارس گذشته تاکنون ۲۴۷ نفر به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست شهید و بیش از ۲۵ هزار نفر دیگر زخمی شدند که حال ۵۰۰ نفر از آنان وخیم است.

منبع: ایکنا

ارسال نظرات