۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۵۸۵۳۸۷
آیت الله مهدوی:

بروز عمل صحیح نشانه فکر سالم است

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از صفات بارز امام حسن عسکری(ع) در صلوات منقول از لسان خودشان، با واژه البِرّ بیان شده است، وجودی که سرتاسرش بِرّ باشد چیز جز نیکویی از او صادر نمی شود؛ رفتار سالم نتیجه فکر و اعتقاد سالم است.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در سخنرانی شب گذشته که در حسینیه امام حسن عسکری(ع) واقع در خیابان جی برگزار شد با بیان این که حجت به معنای قطع کننده عذر است، گفت: اهل بیت(ع) حجت های الهی هستند.

وی در ابتدا با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) افزود: بنده قصد دارم راجع به صلوات خاصه ای که از امام عسکری(ع) برای پیامبر(ع) و اهل بیت(ع) نقل شده است مطالبی را بیان کنم.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: زمانی که یکی از شیعیان خدمت امام حسن عسکری(ع) رسید و درخواست کرد که روش صلوات فرستادن به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را به او آموزش دهند، ایشان پذیرفتند ولی هنگامی که به نام خودشان رسیدند سکوت کردند و فرمودند، این صلوات از معالم دین است و به من امر شده است معالم دین را به اهلش برسانم و سپس دو مرتبه شروع کردند و نام خودشان و فرزندشان حضرت ولی عصر(عج) نیز در صلوات ذکر کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: یکی از صفات بارز امام حسن عسکری(ع) در صلوات منقول از لسان خودشان،با واژه البِرّ بیان شده است، وجودی که سرتاسرش بِرّ باشد چیز جز نیکویی از او صادر نمی شود؛ رفتار سالم نتیجه فکر و اعتقاد سالم است.

امام جمعه موقت اصفهان راجع به واژه التقیّ گفت: وجود اهل بیت(ع) تماماَ پرهیز از معصیت است لذا واژه التقی به عنوان یک صفت برای ایشان به کار برده شده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: یکی دیگر از صفات اهل بیت(ع) صداقت است به همین سبب قرآن در آیه صد و نوزدهم سوره توبه از انسان درخواست کرده است که در زندگیشان همراه صادقان باشند.

وی افزود: علوم الهی تماماً در وجود اهل بیت(ع) رسوخ کرده است و همچنین ایشان دائماً مُذکر به توحید هستند یعنی هرگز به غفلت دچار نمی شوند، انسان ها با وجود این که فطرتی الهی دارند ولی گاهاً به غفلت دچار می شوند و اعمال خلاف انجام می دهند.

آیت الله مهدوی ابراز کرد: امامان معصوم(ع) ولی امر انسان ها هستند و در آیه ولایت نیز دستور به پیروی از ایشان داده شده است چرا که ایشان راشدین و هادیان برگزیده شده از سوی خداوند هستند

وی در پایان گفت: یکی دیگر از صفات امامان معصوم(ع) حجت بودن ایشان است؛ حجت بودن یعنی سبب قطع شدن عذر افراد می شوند؛ در روز قیامت زمانی که به گناهکاران خطاب می شود که چرا به دین عمل نکردید و آن ها پاسخ می دهند ما از نادانان بودیم، خطاب می رسد می توانستید بروید و مطالب دین را فرا گیرید و بدین واسطه عذر همه مردم قطع می شود./867/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات