۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۸۴۴۴۵
آیت الله طه محمدی تاکید کرد؛

لزوم آشنایی مردم با فرهنگ وقف

امام جمعه همدان گفت: اگر حقیقت وقف را در جامعه به طور صحیح معرفی کنیم که برای چه خداوند قانون وقف را قرار داده است، آمار موقوفات به مراتب خیلی بالاتر خواهد بود.
دیدار مدیران اوقاف همدان با آیت الله طه محمدی دیدار مدیران اوقاف همدان با آیت الله طه محمدی دیدار مدیران اوقاف همدان با آیت الله طه محمدی دیدار مدیران اوقاف همدان با آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیر کل و مدیران اداره اوقاف همدان ضمن گرامیداشت هفته وقف یکی از ضعف های امت اسلام را عدم آشنایی با فلسفه اصلی احکام دین دانست و گفت: متاسفانه هر یک از احکام دین را فقط به صورت صوری برگزار می کنیم و در انتها نیز جواب مورد نیاز را نمی گیریم.

وی افزود: در زمینه حقیقت احکام دین کمتر کار شده است و یکی از این موارد وقف و امور مربوط به وقف است که اگر بخواهیم در این مورد کار انجام دهیم زمینه وسیعی وجود دارد.

امام جمعه همدان تاکید کرد: اگر حقیقت وقف را در جامعه به طور صحیح معرفی کنیم که برای چه خداوند قانون وقف را قرار داده است، آمار موقوفات به مراتب خیلی بالاتر خواهد بود.

وی با اشاره به تلاش های مدیران اداره و اوقاف و مدیرکل آن حجت الاسلام کاروند یادآور شد: تک تک عزیزانی که در زمینه وقف مشغول به خدمت هستند و برای به ثمر رساندن وقف تلاش می کنند بدانند که کار آن ها امر حیاتی در جامعه اسلامی می باشد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان اجرای وقف را نیاز امروز جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: اگر فرهنگ وقف به خوبی در جامعه جا می افتاد امروز نیازی به چاه نفت نداشتیم و هیچ فقیری نیز در کشور وجود نداشت.

وی با اشاره به مفهوم تبدیل به احسن در امور وقفی گفت: خیلی از افراد مفهوم تبدیل به احسن را نمی دانند این یعنی اگر زمینی به متراژ 1000 متری را می خواهیم بفروشیم باید در جای دیگر که بهتر از آن می باشد را خرید کنیم که از وقف اولیه بهتر باشد.

آیت الله طه محمدی با تاکید بر اینکه از بین بردن وقف گناه نابخشودنی است یادآور شد: پرداخت صدقه و کمک دارای ثواب لحظه ای است و دیگر عقبه ای ندارد اما وقف دامنه اش تا روز قیامت بر پا است.

وی در پایان تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ وقف از ظرفیت مبلغان و ائمه جمعه باید بهتر استفاده شود و با آگاه سازی این عزیزان می توان گام مهمی را در جامعه برداشت./979/پ203/ب1

ارسال نظرات