۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۵۸۱۳۲۳
آیت الله مهدوی:

خدمت به دنیای مردم بی ارتباط با آخرتشان نیست

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دنیا بی ارتباط با آخرت نیست و زمانی که یک طلبه در کنار مردم در مناطق مختلف قرار بگیرد و به دنیایشان خدمت کند بعد هم که با مردم حرف از دین و آخرت می زند سخن او را بهتر می پذیرند و بیشتر قبولش دارند.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه تفسیر قرآن امروز که در مدرسه صدر بازار برگزار شد، گفت: مبلغ دینی در زمان تبلیغ باید به این موضوع آگاهی داشته باشد که خداوند می داند که او از چه اطلاعات و امکاناتی بهره مند است و در نتیجه با امکاناتی که در اختیار دارد به مردم خدمت کند.

وی در ادامه تفسیر سوره کهف، آیه هشتاد و نهم و نود که می فرماید«ثُمَّ أَتْبَعَ سَبَبًا، حَتَّى إِذَا بَلَغَ مَطْلِعَ الشَّمْسِ وَجَدَهَا تَطْلُعُ عَلَى قَوْمٍ لَمْ نَجْعَلْ لَهُمْ مِنْ دُونِهَا سِتْرًا» را تلاوت کرد و افزود: ذوالقرنین پس از سفر اولی که داشت سپس سبب دیگری را تبعیت کرد و تصمیم به آغاز سفر دیگری گرفت تا به محل طلوع خورشید و به مکانی رسید که مردمانش هیچ سایه بانی در برابر نور خورشید برای خودشان درست نکرده بودند و مفسران می گویند چهره هایشان بر اثر آفتاب سیاه شده بود.

آیت الله مهدوی ابراز کرد: امام صادق(ع) می فرمایند، آن مردمان که در آن محل زندگی می کردند نه خانه سازی و نه خیاطی بلد بودند و با پوشش های متعارف خود را می پوشاندند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: ذوالقرنین به دلیل این که امکانات بسیاری در اختیار داشت به آن مردمان خدمت کرد و چیزهایی که نمی دانستند را به آن ها آموخت و ساختمان سازی و خیاطی به آن ها آموزش داد.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: این رفتار ذوالقرنین برای ما طلبه ها درس است که به هرجایی که برای تبلیغ می رویم به جز این که مطالب دین را به آن ها آموزش دهیم موضوعات و مسائل دیگری که بلد نیستند را نیز به آن ها آموزش دهیم و سعی در برآوردن نیازهای مادی آن ها نیز داشته باشیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه تشریح کرد: دنیا بی ارتباط با آخرت نیست و زمانی که یک طلبه در کنار مردم در مناطق مختلف قرار بگیرد و به دنیایشان خدمت کند بعد هم که با مردم حرف از دین و آخرت می زند سخن او را بهتر می پذیرند و بیشتر قبولش دارند.

آیت الله مهدوی در ادامه آیه نود و یکم که می فرماید«کَذَلِکَ وَقَدْ أَحَطْنَا بِمَا لَدَیْهِ خُبْرًا» را تلاوت کرد و افزود: خداوند می فرماید ما می دانستیم که ذوالقرنین چه مقدار امکانات در اختیار داشت و به او احاطه داشتیم، مبلغ دینی نیز در زمان تبلیغ باید به این موضوع آگاهی داشته باشد که خداوند می داند که او از چه اطلاعات و امکاناتی بهره مند است و در نتیجه با امکاناتی که در اختیار دارد به مردم خدمت کند.

وی در پایان آیات نود و دوم و نود سوم سوره کهف که می فرماید«ثُمَّ أَتْبَعَ سَبَبًا، حَتَّى إِذَا بَلَغَ بَیْنَ السَّدَّیْنِ وَجَدَ مِنْ دُونِهِمَا قَوْمًا لا یَکَادُونَ یَفْقَهُونَ قَوْلا» را تلاوت کرد و گفت: ذوالقرنین سپس سفر سومش را آغاز کرد تا به بین دو سد رسید، برخی مفسران می گویند آن در واقع بین الجبلین و بین دو کوه بوده است، در آن جا قومی را دید که فرهنگ پایینی داشتند و بعید بود قولی را بفهمند و با این حال باز هم ذوالقرنین در آن مکان ماند و به مردم آن جا خدمت کرد./867/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات