۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۵۷۹۸۵۹
آیت الله مهدوی:

علاقه به خدا و اهل بیت سبب دوری انسان از گناه می شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروزه بسیاری از جوانان به سبب محبت داشتن به یک ورزشکار سعی می کنند رفتارشان را شبیه رفتار آن ورزشکار کنند و محبت داشتن به خداوند نیز سبب تبعیت از دستورات خداوند خواهد شد.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد صاحب الزمان(عج) واقع در جنب میدان امام اصفهان برگزار شد، گفت: پروردگار و اهل بیت(ع) شایسته محبت ورزی هستند.

وی در ادامه مبحث درمان شهوت افزود: یکی از راهکارهای عملی و بسیار مؤثری که انسان را از همه گناهان و به ویژه از شهوت رانی بازمی دارد، تقویت علاقه به خداوند و اهل بیت(ع) است.

آیت الله مهدوی ابراز کرد: علاقه به شهوات مختلف زمانی به وجود می آید که در دل انسان خلأ وجود داشته باشد و محبت های غیر حقیقی جایگزین محبت های حقیقی شده باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تبیین کرد: پروردگار و اهل بیت(ع) شایسته محبت ورزی هستند و گناهان مختلف و انسان های فاسق لایق محبت ورزی نیستند، چرا که خداوند و اهل بیت(ع) دارای کمالات واقعی هستند و انسان های فاسق فاقد کمالات حقیقی هستند.

امام جمعه موقت اصفهان توضیح داد: کمالات واقعی کمالاتی هستند که انسان به واسطه برخورداری از آن ها در روز قیامت از پاداش برخوردار می شود و کمالات مجازی همچون ثروت به دلیل این که صرفاً نمی تواند انسان را مستحق پاداش قیامتی کند لایق محبت ورزی نیست.

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: دل انسان باید مملو از محبت به خداوند باشد تا عبودیت پروردگار حاصل شود و این عبودیت پروردگار فلسفه خلقت انسان و جنّ است؛ محبت از درون انسان را به سمت عبادت سوق می دهد و تشویق و تهدید به سبب این که از عوامل بیرونی محسوب می شوند از جهت ایجاد تحرک در وجود شخص قابل مقایسه با محبت نیستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروزه بسیاری از جوانان به سبب محبت داشتن به یک ورزشکار سعی می کنند رفتارشان را شبیه رفتار آن ورزشکار کنند و محبت داشتن به خداوند نیز سبب تبعیت از دستورات خداوند خواهد شد./۸۶۷/پ203/ب1

ارسال نظرات