۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۵۷۷۸۱۷
آیت الله مهدوی:

وظیفه مردم در گرفتاری ها صبر و تقوا است

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در گرفتاری هایی که اخیراً دامن گیر ملت شده است جدای از منشأ ایجاد گرفتاری ها، وظیفه مردم صبر و تقوا است.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا دراصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه عزاداری شب گذشته که در مسجد الرسول خیابان پروین اعتصامی برگزار شد، گفت: کسی که اراده محکمی ندارد در هنگام مواجه شدن با مشکلات جزع و فزع می کند و گاهاً به هر کسی توهین می کند.

وی در ابتدا با اشاره به آیه صد و هشتاد و ششم سوره آل عمران که می فرماید«لَتُبْلَوُنَّ فِي أَمْوَالِكُمْ وَأَنْفُسِكُمْ وَلَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَمِنَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا أَذًى كَثِيرًا وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا فَإِنَّ ذَٰلِكَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ» افزود: قیام سید الشهدا(ع) نتایج و پیام های بسیار زیادی برای بشریت دارد، یکی از پیام ها این است که انسان ها همواره مورد ابتلا و آزمایش واقع می شوند و مراعات تقوای الهی نیز سبب عصمت انسان از ابتلا به گرفتاری ها نخواهد شد.

آیت الله مهدوی ادامه داد: اهل بیت(ع) به عنوان تابلوهای انسانیت و باتقوا ترین افراد همواره به سخت ترین امتحانات مبتلا شده اند، بنابراین از این سنت الهی متوجه می شویم گرفتاری ها برای همه انسان ها وجود دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در گرفتاری هایی که اخیراً دامن گیر ملت شده است جدای از منشأ ایجاد گرفتاری ها، وظیفه مردم صبر و تقوا است؛ خداوند در آیه ای که تلاوت کردیم می فرماید گاهی از سوی دشمنان برای مسلمانان گرفتاری هایی ایجاد می شود و گاهی از جانب پروردگار امتحاناتی پایه ریزی می شود تا صبر و تقوای افراد را محک بزند؛ در مشکلات نباید مراعات تقوا فراموش شود حتی در برخورد با دشمنان؛ صبر و تقوا دو عنصری است که اگر در وجود انسانی باشد، امید در دل او زنده می شود.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: عده زیادی از مردم در مواجهه با مشکلات صبرشان را از دست می دهند و بدون توجه به پیام عاشورا بی تقوایی پیشه می کنند.

استاد اخلاق حوزه علمیه تصریح کرد: به طور قطعی انسان ها از سوی خداوند در مال و جانشان مورد ابتلا واقع می شوند؛ امام رضا(ع) در روایتی می فرمایند، گرفتاری های مالی انسان ها همان زکات است و بلاهای نفس همان فشارهای زندگی است؛ انسان از نواحی مختلف مورد اذیت واقع می شود.

وی با اشاره به این بخش از آیه که می فرماید، اذیً کثیراً اظهار کرد: از سوی دشمنانی همچون اهل کتاب و مشرکان اذیت های فراوانی به مسلمانان خواهد رسید؛ نسبت دروغ دادن به مسلمانان و غیبت کردن از آن ها قطعاً از سوی دشمنان اتفاق خواهد افتاد؛ حقایق در نظر ما و در نظر دشمنان واضح است و دروغگویی هایشان نیز کاملاً مشخص است ولی برای پیاده کردن اهدافشان دروغ می گویند.

آیت الله مهدوی با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان(ع) که می فرمایند، اگر تقوا وجود نداشت من زرنگ ترین افراد هستم، تصریح کرد: صبوری کردن در ابتلائات و مراعات تقوا در عمل، نشانه از عزم امور است؛ کسی که عزم محکمی دارد و تزلزل در دلش نیست، امیدوار به خداوند است و هرگز ناامید نمی شود، کسی که اراده محکمی ندارد در هنگام مواجه شدن با مشکلات جزع و فزع می کند و گاهاً به هر کسی توهین می کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در پایان ابراز کرد: همواره تعداد انسان های متدین از انسان های بی دین کمتر بوده است و دشمنان از همین انسان های متدین هراس دارند؛ در تاریخ کربلا تعداد مسلمان ها بسیار زیاد بوده است ولی فقط هفتاد و دو نفر تاریخ ساز شدند و آینده اسلام را تضمین کردند./۸۶۷/پ203/ب1

ارسال نظرات