۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۵۷۷۱۱۳
امام جمعه تنکابن:

اخلاق و رفتار یک طلبه باید دعوت کننده مردم به دین باشد

امام جمعه تنکابن با تأکید براین که اخلاق و رفتار یک طلبه باید به گونه ای باشد که مردم به دین دعوت شوند، گفت: رفتار طلاب و روحانیان در جامعه نباید دافعه داشته باشد بلکه باید موجب جذب مردم به ویژه نسل جوان به ارزش های دینی شود.
امام جمعه تنکابن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر، امام جمعه تنکابن امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه شهید مطهری(ره) تنکابن با اشاره به اهمیت علم آمزوی در حوزه بر ضرورت استفاده از ظرفیت های به وجود آمده از سوی طلاب تأکید کرد.

وی همچنین با بیان این که علم آموزی تنها وظیفه طلاب حوزه است، افزود: شب و روز یک طلبه تنها باید در جهت کسب علم و تقوا خلاصه شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید براین که طلبه باید سرباز واقعی امام زمان(عج) باشد، خاطرنشان کرد: طلبه جلب رضایت حضرت ولیعصر(عج) ابتدا باید خوب درس بخواند و کسب تقوا کند.

امام جمعه تنکابن با بیان این که همه عمر یک طلبه باید در مسیر کسب علم و دانش باشد، تصریح کرد: طلاب باید در همه دوران زندگی خود علم را به عنوان گمشده خود تلقی کنند و همواره به دنبال آن باشند.

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این که طلاب باید سستی در عمل و روزمرگی را کنار بگذارند و تنها به فکر کسب علم دین باشند، خاطرنشان کرد: تحصیل، تهذیب و تبلیغ سه وظیفه مهم و ذاتی طلاب و روحانیان در سطوح مختلف است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که کسب علم دین در حوزه باید با تقوا همراه باشد، تصریح کرد: طلبه ای که به اخلاق و معنویت در حوزه توجه نکند نمی تواند مراحل رشد و تعالی را در حوزه طی کند.

امام جمعه تنکابن با بیان این که طلاب باید بدانند که مسیری که امروز آنها در آن قدم گذاشته اند راه پیامبران و ائمه معصومین(ع) است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل باید در حفظ شأن این جایگاه رفیع بسیار تلاش کنند.

حجت الاسلام پوراکبر همچنین با اشاره به این که رفتار و عمل یک طلبه باید گویای جایگاه واقعی او در جامعه باشد، تصریح کرد: طلاب باید تعامل و ارتباط خود را با جامعه به ویژه نسل جوان هر روز بیشتر تقویت کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فاصله گرفتن طلاب و روحانیان از مردم هدف دشمن است، خاطرنشان کرد: باید بدانیم هر چه حوزویان از مردم فاصله بگیرند نفوذ و توطئه دشمنان و بدخواهان دین و انقلاب در جامعه بیشتر می شود.

امام جمعه تنکابن با تأکید براین که طلبه پس از علم آموزی باید مروج اسلام ناب در جامعه باشد، بیان داشت: جامعه امروز انتظار دارند مسائل مهم دینی و فرهنگی را از زبان طلاب و روحانیان بشنود نه این که افراد غیر متخصص در این حوزه نفوذ کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که علم، تقوا، زهد و معنویت اساس طلبگی است، خاطرنشان کرد: طلاب برای پیشرفت و تعالی خود باید به این مسائل مهم توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه تنکابن با تأکید براین که اخلاق و رفتار یک طلبه باید به گونه ای باشد که مردم به دین دعوت شوند، تصریح کرد: رفتار طلاب و روحانیان در جامعه نباید دافعه داشته باشد بلکه باید موجب جذب مردم به ویژه نسل جوان به ارزش های دینی شود.

حجت الاسلام پوراکبر با تأکید براین که طلاب باید ارتباط خود ا با مردم به ویژه نسل جوان به منظور پاسخگویی به سؤوالات و شبهات دینی تقویت کنند، افزود: امروز شبهات بسیاری در جامعه وجود دارد که نیازمند پاسخگویی مستدل است.

وی با بیان این که کسی که لباس روحانیت را بر تن می کند به عنوان سرباز امام زمان(عج) باید در خدمت دین باشد، خاطرنشان کرد: امروز طلاب باید از همه توان خود در جهت تبلیغ صحیح دین در جامعه بهره گیرند./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات