۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۵۷۶۳۹۵
آیت الله مهدوی:

مجاهدت مخلصانه، بیش از اندازه از سوی خداوند پاداش داده می شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: صرف ان شاء الله گفتن نمی تواند مغیر واقع باشد بلکه برای تغییر دادن مسائل باید تلاش کرد؛ البته از طرف دیگر اگر کسی در راستای کسب رضایت الهی تلاش کند از سوی خداوند بیش از اندازه پاداش داده می شود.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه تفسیر قرآن امروز که در مدرسه صدر بازار برگزار شد، گفت: صرف ان شاء الله گفتن نمی تواند مغیر واقع باشد.

وی در ادامه تفسیر سوره کهف، آیه شصت و هفتم و شصت و هشتم که می فرماید«قَالَ إِنَّکَ لَنْ تَسْتَطِیعَ مَعِیَ صَبْرًا وَکَیْفَ تَصْبِرُ عَلَى مَا لَمْ تُحِطْ بِهِ خُبْرًا» را تلاوت کرد و افزود: دلیل عدم استطاعت حضرت موسی(ع) در همراهی حضرت خضر(ع) عدم احاطه علمی حضرت موسی(ع) بر اموری است که نمی داند.

آیت الله مهدوی اظهار کرد: قبل از این که حضرت موسی(ع) بر رفتار حضرت خضر(ع) صبر کند، حضرت خضر(ع) به ایشان فرمود که شما توانایی صبر کردن بر همراهی من را ندارید ولی حضرت موسی(ع) پاسخ دادند که انشاء الله بر همراهی شما صبور خواهم بود ولی نتوانست صبر کند، از این مسأله متوجه می شویم صرف انشاء الله گفتن نمی تواند مغیر واقع باشد بلکه برای تغییر دادن مسائل باید تلاش کرد؛ البته از طرف دیگر اگر کسی در راستای کسب رضایت الهی تلاش کند، از سوی خداوند بیش از اندازه پاداش داده می شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: افرادی که از تقدیرات خداوند با خبر هستند و در برابر سختی ها صبر می کند، صبر کردنشان با ارزش تر از کسانی است که از امور با خبر هستند و صبوری می کنند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: امام صادق(ع) در روایتی می فرمایند، شیعیان ما صبورتر از ما هستند چرا که ما از پشت پرده مسائل با خبر هستیم و صبوری می کنیم ولی شیعیان ما از پشت پرده مسائل بی خبر هستند و صبر می کنند.

استاد اخلاق حوزه علمیه تبیین کرد: حضرت موسی(ع) رفتار حضرت خضر(ع) بسیار منفی و زشت تلقی می کنند ولی حضرت خضر(ع) به جای پاسخ دادن به حضرت موسی(ع) می گویند، من به تو گفتم که توانایی و قدرت همراهی با من را نداری.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که فرزندان حضرت یعقوب(ع) به سبب بی قراری کردن ایشان در فراغ یوسف(ع) شکایت می کردند، ایشان از فرزندانشان روی برمی گرداندند و پاسخ سؤال آن ها را نمی دادند./867/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات