۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۵۷۳۴۳۷
استاد حوزه علمیه:

فعالیت تبلیغی روحانیان سبب پیشرفت فرهنگ دینی می‌شود

استاد حوزه علمیه گفت: فعالیت تبلیغی روحانیان در روستاها، شهرها و مراکز تجمع جمعیت سبب بصیرت‌افزایی و پیشرفت فرهنگ دینی می‌شود.
اعزام مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد اسدی، استاد حوزه علمیه، امروز در نشست با شماری از روحانیان مبلغ در بجنورد، با اشاره به اهمیت و تأثیرگذاری فعالیت تبلیغی در روستاها، اظهار کرد: حضور روحانی در روستا موجب بصیرت افزایی و پیشرفت فرهنگ دینی می‌شود.

وی با اشاره به دغدغه‌های مردم در مورد دین، افزود: ملت ایران با انقلاب پیمان بسته‌اند و همچنان برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام (ره) بر سر پیمان خود هستند.

حجت‌الاسلام اسدی با بیان اینکه حضور روحانی و علما در روستاها و شهرها و مناطق مختلف رشد معنوی و اجتماعی را به دنبال دارد، اضافه کرد: علاوه بر این حضور و فعالیت روحانیان مبلغ در جامعه موجب ارتقای سلامت جامعه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مبلغین و روحانیان می‌توانند در جذب و حمایت از افراد جامعه برای هدایت به‌سوی سلامت روانی و ایجاد فضای نشاط دینی نقش بسزایی داشته باشند.

حجت‌الاسلام اسدی با بیان این‌که ترقی فرهنگی در جامعه با حضور روحانیان و علما رقم می‌خورد، اظهار داشت: در جامعه به‌روشنی اثبات شده که منطقه‌ای که سال‌ها از نعمت روحانی بهره‌مند بوده با منطقه‌ای که از وجود روحانی برخوردار نبوده تفاوت بسیاری دارد.

این استاد حوزه علمیه ترویج فرهنگ دینی را از رسالت‌ها و وظایف علما و مبلغان دینی دانست و گفت: شناسایی آسیب‌های اجتماعی گامی مهم در حل مسائل اجتماعی است.

وی تصریح کرد: پاسخ به مسائل شرعی و بیان احکام و ایجاد روحیه نشاط دینی در بین جوانان و نوجوانان موجب رشد و توسعه فرهنگی و ایجاد اجتماع بدون خطر در روستاها می‌شود.

حجت‌الاسلام اسدی در خاتمه با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و موعد عزاداری و برگزاری مجالس و محافل امام حسین (ع)، بر استفاده حداکثری روحانیان و مبلغان از این فرصت تبلیغی تأکید و اظهار کرد: درسی که ائمه (ع) به ما می‌دهند، زنده نگاه داشتن یادِ حقیقت و خاطره شهادت در مقابل طوفان تبلیغات دشمن است./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات