۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۵۶۹۳۲۹
در آستانه چهلمین روز درگذشت؛

محفل خاطره گویی حجت الاسلام حسنی در ارومیه برگزار شد

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: حجت الاسلام والمسلمین حسنی افزون بر اینکه یک عالم بود از شخصیت های سیاسی استان به شمار می آمد که بخشی از هویت سیاسی استان در آن مرحوم متجلی است.
هوشمند، رییس حوزه هنری آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزرای رسا در ارومیه، احد هوشمند امروز در ششمین محفل خاطره گویی که در آستانه چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام والمسلمین حسنی با حضور بیت آن مرحوم و جمعی از مسؤولان و مردم در تالار مهدیه ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: حجت الاسلام والمسلمین حسنی افزون بر اینکه یک عالم بود از شخصیت های سیاسی استان به شمار می آمد که بخشی از هویت سیاسی استان در آن مرحوم متجلی است.

وی با بیان اینکه نمی توان بی نام مرحوم حسنی از تاریخ آذربایجان و ارومیه چیزی گفت، تصریح کرد: بحق رهبر معظم انقلاب اسلامی در یاد و نام این مجاهد نستوه فرمودند: «ایشان هم واقعا جزء کسانی هستند که در این حوادث حقا و انصافا امتحان خوبی داد در دوران مبارزات و دوران انقلاب اسلامی چه قبل، حین و بعد از جنگ.»

هوشمند با بیان اینکه نقش موثر مرحوم حسنی در تاریخ انقلاب اسلامی باید در قالب های مختلف هنری بیان شود، اظهار کرد: شخصیت این بزرگوار به اعتراف اهالی فرهنگ و هنر ظرفیت تولید حداقل 10 فیلم بلند و کوتاه را دارد که امیدواریم در آینده این دین را در حق مجاهد نستوه به انجام برسانیم.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: مردان و زنان آذربایجان امنیت و صیانت از جغرافیای استان را در بحرانی ترین روزهای انقلاب اسلامی مدیون آن مرحوم هستند، مصداق این گفته ها زبان رسای نویسنده متعهد حجت الاسلام اباذری است که کتاب خاطرات حجت الاسلام والمسلمین حسنی را به یادگار گذاشت.

وی با اشاره به ششمین محفل خاطره گویی ابراز امیدواری کرد: حوزه هنری با تمام توان کارشناسان هنری و هنرمندان ظرفیت خاطره گویی و یادآوری رشادت های جان برکفان انقلاب اسلامی را در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان بالا ببرد.

در این مراسم حجت الاسلام اباذری، نویسنده کتاب خاطرات حجت الاسلام والمسلمین حسنی از سوی بیت مرحوم حسنی و همچنین حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی تجلیل شد.

قرائت شعر و خاطره گویی همرزمان و همراهان حجت الاسلام والمسلمین حسنی پایان بخش محفل خاطره گویی بود./936/پ203/ب1

ارسال نظرات