۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۵۶۸۹۴۸
حجت الاسلام داداش زاده:

آذربایجان غربی تنها یک مدرسه معارف اسلامی دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی نبود مدارس معارف اسلامی در استان را عمده ترین مشکل این اداره کل دانست و گفت: استان خوزستان ۳۰ مدرسه تخصصی معارف اسلامی دارد درحالیکه در استان ما فقط یک باب است.
حجت الاسلام داداش زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت ‌الاسلام محمد داداش‌زاده امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به تشریح فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی پرداخت و افزود: این سازمان در راستای اعتلا و ترویج فرهنگ دینی در جامعه در 37 سال گذشته فعالیت های خود را استمرار بخشیده و همچنان اهتمام دارد.

وی در ادامه با اشاره به انجام الکترونیکی فعالیت های تبلیغات اسلامی گفت: راه اندازی سامانه‌های طوبی، تلاوت، سجام و غیره سبب انسجام بخشی به فعالیت ها شده است که خوشبختانه آذربایجان غربی نیز جزء استانهای اول در ثبت اطلاعات سامانه ای است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ابراز کرد: از سه هزار  هیأت مذهبی در آذربایجان غربی بیش از دو هزار مورد و از چهار هزار مداح استان نیز مشخصات دو هزار و 720 نفر در سامانه طوبی ثبت شده است.

وی از فعالیت هفت انجمن اسلامی در استان خبر داد و افزود: مشخصات 900 روحانی نیز در سجام، سامانه جامع اعزام مبلغ کشور ثبت شده است.

حجت الاسلام داداش زاده در ادامه از تولید مستند علمای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، زندگی 40 عالم شیعه و سنی استان با عنوان «ستارگان هدایت» به تصویر کشیده می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: این کار با همکاری مصطفی قلیزاده علیار از نویسندگان توانمند آذربایجان غربی آغاز شده و مراحل اجرایی خود را طی می‌کند.

وی در ادامه نبود مدارس معارف اسلامی در استان را عمده ترین مشکل این اداره کل دانست و گفت: استان خوزستان 30 مدرسه تخصصی معارف اسلامی دارد درحالیکه در استان ما فقط یک باب است.

حجت الاسلام داداش زاده تصریح کرد: آموزش و پروش آذربایجان‌غربی به علت کمبود فضای آموزشی نمی تواند ساختمانی در اختیار تبلیغات اسلامی بگذارد بنابراین مشکل راه‌اندازی مدارس معارف اسلامی فقط با همت خیرین مدرسه ساز می‌تواند حل شود./936/پ203/ب1

ارسال نظرات