۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۵۶۸۹۰۴
آیت الله طه محمدی:

آموزش و پرورش باید مکمل یکدیگر باشند

امام جمعه همدان گفت: آموزش و پرورش باید مکمل یکدیگر باشند و نبود این دو در کنار هم فاجعه در عالم به وجود خواهد آورد.
آیت الله طه محمدی آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان بعد از ظهر امروز در اداره کل آموزش و پرورش همدان به علاقه خدا به بندگان اشاره کرد و گفت: خداوند پیامبر را آن طور که دوست داشت تربیت کرد و حضرت محمد (ص) نیز استاد و راهنمای امام علی(ع) بود.

امام جمعه همدان افزود: انسان با دیدن موفقیت و دست رنج خودش لذت می برد همانند امام خمینی که شهید مطهری را حاصل عمرشان نامیدند و یا مادری که از پیروزی فرزندانش در پوست خود نمی گنجد.

وی تاکید کرد: این وظیفه ما است که سپاسگزار خدایی باشیم که تربیت کننده تمام مخلوقات از کوچک ترین برگ یک گیاه تا بزرگ ترین مخلوقات است.

آیت الله طه محمدی جایگاه معلم را در دین اسلام بسیار بالا توصیف کرد و گفت: اهل بیت بزرگ ترین معلمان تاریخ هستند و این نشان از آن دارد که در عالم بیشترین بار مسؤولیت به دوش معلمان است.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش مکمل یکدیگر هستند و نبود این دو در کنار هم فاجعه در عالم به وجود خواهد آورد اما اگر در حد انتظار خدا و دین خدا باشد عالم بسیار زیبا خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان به نظر علمی رب النوع افلاطون اشاره کرد و گفت: افلاطون قائل به رب النوع است یعنی هر نوع مخلوقی که در این عالم است یک موجود عالی و زیبا مثل دایه ای که بچه را پرورش می دهد وجود دارد و هم نوعان خود را پروش می دهد./۹۷۹/پ203/ب1

ارسال نظرات