۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۵۶۷۴۶۴
آیت الله فاضل لنکرانی:

انقلاب نبود رژیم صهیونیستی بر امت اسلام سلطه پیدا می کرد

عضو جامعه مدرسین با بیان این‌که راهپیمایی روز قدس صرفاً یک شعار و مسأله سیاسی نیست، دفاع از مردم فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی را واجب شرعی دانست.
آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی ظهر امروز در حاشیه جلسه علمی ماه مبارک رمضان با محوریت «صلاة مسافر» در جمع خبرنگاران روز قدس را یکی از مهم‌ترین روزهای تاریخ دانست و با بیان این‌که این روز، روز مقابله با مخالفان اسلام و توطئه گران علیه اسلام است، گفت: بهترین تعبیر در این زمینه را امام خمینی(ره) دارند که می‌فرمایند «کسی خیال نکند روز قدس، تنها روز دفاع از فلسطین است، بلکه این روز، روز دفاع از اسلام و حکومت اسلامی است».

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) رژیم صهیونیستی را مرکز توطئه علیه اسلام معرفی کرد و اظهار داشت: همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی باید این موضوع مهم را باور داشته باشند.

وی افزود: گروه‌ها و فرقه‌های انحرافی همچون داعش و طالبان در مراکز امنیتی رژیم غاصب صهیونیستی تولید شدند، زیرا این رژیم غاصب قصد دارد تا گروهی با نام اسلام ایجاد کند تا از این طریق اسلام ناب را نابود کند اما با عنایات الهی تیرهایشان به سنگ اصابت کرد و موفق نشدند.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان این‌که راهپیمایی روز قدس صرفاً یک شعار و مسأله سیاسی نیست، ابراز داشت: گرچه وظیفه همه ما است که برای احقاق حق مردم مظلوم فلسطین شعار بدهیم، اما باید بدانیم که مسأله اصلی ما حمایت از اسلام است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به کلام نورانی امیرمؤمنان(ع) «كونا لِلظّالِمِ خَصْما وَ لِلْمَظْلومِ عَوْنا» مطرح کرد: دفاع از مردم مظلوم فلسطین در برابر رژیم غاصبی که سرزمین‌های آن‌ها را به‌ناحق غصب کرده و در سرزمین مادری‌ آن‌ها را به قتل می‌رساند، برای همه ما یک وظیفه است.

وی با تأکید بر ضرورت مقابله با دشمن‌ترین دشمنان اسلام یعنی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی بر هر انسانی واجب شرعی است.

آیت‌الله فاضل لنکرانی تأکید کرد: امروزه بر همه حوزویان، نویسندگان و گویندگان واجب است که خطر رژیم صهیونیستی را مطرح کنند و در این مسأله هیچ‌گونه سستی از خود نشان ندهند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این‌که امام خمینی(ره) یکی از آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی را «محو اسرائیل» معرفی کردند، گفت: اگر انقلاب ما نبود، امروز اسرائیل بر کشورهای مسلمان سلطه پیدا کرده بود و چیزی به عنوان مکه، مدینه و عتبات نداشتیم؛ اسرائیل به دنبال آن است که اسلام را نابود کند.

وی با اشاره به این‌که امروزه دشمنی دشمنان اسلام افزایش پیدا کرده و استکبار دندان‌های خود را برای محو اسلام تیزتر کرده است، اضافه کرد: مردم شریف ایران بدانند شرکت در راهپیمایی روز قدس ثواب بسیاری دارد./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات