۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۵۶۶۱۹۵

اجرای ۱۱۲ برنامه در دومین جشن رمضان آذربایجان غربی

رییس اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری دومین جشن رمضان در استان خبر داد و گفت: در همین راستا ۱۱۲ برنامه مختلف قرآنی در موضوعات فرهنگی، هنری، اجتماعی در شهرستانهای مختلف استان اجرا می شود.
جشن رمضان

محمودی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: جشن رمضان برای دومین سال، همزمان با 16 استان کشور در آذربایجان غربی برگزار می شود.

وی افزود: 112 برنامه مختلف قرآنی در موضوعات فرهنگی، هنری، اجتماعی در شهرستان های مختلف استان در ایام رمضان اجرایی می شود.

رییس اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برگزاری نمایشگاه کتب و نرم افزار علوم قرآن، جزخوانی قرآن کریم، اکران فیلم، اجرای نمایش هنری، ورک شاب، برنامه شب شعر و مشاعره، تعویض قرآن های نو با کهنه 1000 نسخه و برگزاری مسابقات قرآن و نهج البلاغه از جمله برنامه های جشن رمضان است.

وی کتابت قرآن کریم را از دیگر برنامه های جشن رمضان اعلام و خاطرنشان کرد: با توجه به برخورداری شهرستان تکاب از بیشترین خوشنویسان استان، کتابت قرآن کریم در این شهرستان اجرای می شود.

محمودی از برگزاری برنامه های قرآنی با موضوع ایثار و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر، نشست های علمی و تخصصی قرآن خبر داد و گفت: برگزاری جلسات تفسیر و تدبر قرآنی در ماه بهار قرآن از برنامه های جشن رمضان در جهت انس هرچه بیشتر مردم با کتاب آسمانی است.

وی به تشکیل ستاد خبری برای پوشش و انعکاس مطلوب رویدادهای قرآنی جشن رمضان اشاره و اظهار کرد: با همکاری صدا و سیمای مرکز استان و برگزاری مسابقات قرآنی رادیو و تلویزیونی روزانه به دو نفر جایزه نقدی اهدا می شود.

محمودی هدف از برگزاری جشن رمضان را ایجاد شور و نشاط قرآنی در جامعه عنوان کرد و گفت: تجلیل از فعالان قرآنی در زمینه های مختلف پایان بخش جشن رمضان 97 خواهد بود که در اواخر ماه مبارک رمضان با برگزاری مراسم اختتامیه انجام می شود./936/ت303/ب1

ارسال نظرات