۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۵۶۵۹۱۶

چند خبر کوتاه از خوزستان

اعلام برنامه های حوزه هنری خوزستان به مناسبت سوم خرداد، اجرای نمایش خیابانی در نمایشگاه قرآن و عترت، افتتاح نمایشگاه کتاب و علوم قرآنی گتوند و انتصاب مسؤول کانون فیلم و عکس هندیجان چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خوزستان، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین طباطبایی، رئیس حوزه هنری خوزستان، با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان دوران دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر، گفت: حوزه هنری استان به مناسبت گرامیداشت این حماسه، برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: معتقدیم این گونه رویدادها باید همواره برای مردم کشور بازخوانی شود و فضای دل انگیز و نشاط افزایی که در آن روزها حاکم است باید در سالگرد این حماسه جاری شود و جریان یابد تا نسل امروز از عظمت این رویداد بزرگ باخبر شده و بداند در این حماسه شگفت‌انگیز و جاودانه، فرزندان این سرزمین اسلامی و ایرانی، چه کار بزرگی را رقم زدند.

وی ادامه داد: این پاسداشت، پاسداشت غیرتمندی و وطن پرستی و ولایت مداری جامعه اسلامی ماست و تنها گرامی‌داشت یک فتح و پیروزی نیست؛ چراکه این فتح، عقبه‌ای به نام اعتقادات راسخ دینی و میهن پرستانه به دنبال دارد، لذا ما خود را مقید می‌دانیم در این شادی با مردم شریک و سهم کوچکی در تقویت بنیان‌های فرهنگی و عقیدتی مردم در این مناسبت داشته باشیم.

حجت الاسلام طباطبایی اعلام کرد: حوزه هنری خوزستان در ایام سوم خرداد برنامه‌هایی را تدارک دیده که از جمله می‌توان به نشست شعرخوانی با حضور شاعران برجسته استان، نمایش مجموعه فیلم‌های کوتاه دفاع مقدس و جلسه نقد و بررسی این فیلم‌ها و تجلیل از فیلم سازان دفاع مقدس اشاره کرد.

رئیس حوزه هنری خوزستان افزود: بناست یک کار جدید به این مناسبت برگزار شود و آن، نشست با هم آوایان دفاع مقدس است که به همت واحد موسیقی حوزه هنری استان برنامه ریزی شده است. بخش عمده‌ای از موسیقی‌ها و سرودهای دوران دفاع مقدس در حوزه هنری خوزستان تولید شده از این رو جلسه‌ای به همین مناسبت برگزار می‌شود.

وی از اجرای نمایش «کوت شیخ» با موضوع آزادسازی خرمشهر در واحد نمایش حوزه هنری آبادان خبر داد و گفت: برگزاری دومین همایش خوشنویسی و نقاشی خط به مناسبت سوم خرداد توسط واحد تجسمی حوزه هنری آبادان و تولید سرود و پخش آن از شبکه خوزستان از دیگر برنامه‌های این حوزه است.

اجرای نمایش خیابانی در نمایشگاه قرآن و عترت

نمایش خیابانی "بابای من" با اجرای هنرمند نوجوان "یونس درایی" با استقبال گرم مردم روبرو شد. این نمایش که در سالن موزه هنرهای معاصر اجرا شد به خوبی توجه مخاطبان را به خود جلب کرد.

لازم به ذکر است این نمایش تراژدی با موضوع گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم همزمان با چهارمین شب برپایی نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان توسط گروه نمایشی " آیین مردم " به کارگردانی "مصطفی بوعذار" اجرا شد.

افتتاح نمایشگاه کتاب و علوم قرآنی گتوند

حمیدبهداروندی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند گفت: افتتاح نمایشگاه کتاب گتوند با حضور حجت‌‌الاسلام محمدعلی شاه‌آبادی امام جمعه شهرستان گتوند، علی خدری‌غریب‌وند فرماندار این شهرستان، و جمعی از مسئولان و مدیران شهرستان گتوند سه‌شنبه اول خرداد در محل تالار قیصر امین‌پور این شهرستان افتتاح گردید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند، افزود: تعداد 5 هزار جلد و هزارو 500 عنوان کتاب و با موضوعات مختلف شامل کتب قرآنی، ادبیات، علوم اجتماعی و کودکان در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

بهداروند ازبرگزاری این نمایشگاه را انس مردم با قرآن عنوان و تصریح کرد: در ماه نزول قرآن مردم ارتباط تنگاتنگی با کلام وحی برقرار می‌کنند و این ماه زمینه‌ساز انس معنوی مسلمانان با قرآن و خداوند است.

گفتنی است؛ علاقه ‌مندان به کتاب و کتابخوانی می‌ توانند همه روزه از تاریخ 30 اردیبهشت تا 9 خرداد صبح ها ازساعت 9 تا 13 و عصرها از ساعت 17 تا 22 از نمایشگاه کتاب و علوم  قرآنی درمحل تالار قیصر امین‌پور شهرستان گتوند بازدید کنند.

انتصاب مسؤول کانون فیلم و عکس هندیجان

مسعود میرزاپور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان، طی حکمی سعید شکاری را به عنوان مسئول کانون فیلم و عکس هندیجان منصوب کرد.

در حکم انتصاب سعید شکاری آمده است:

نظر به تعهد، تخصص و کارآمدی درامور هنری، به موجب این حکم، شما را به عنوان مسئول کانون فیلم و عکس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان منصوب می نمایم.

مسعود میرزاپور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان گفت: سعید شکاری دانش آموخته کارشناسی جامعه شناسی است و دوره‌های کارگردانی، بازیگری و نویسندگی را در تهران و اهواز گذرانده است.

وی افزود: سعید شکاری از فعالان حوزه فیلمسازی، عکاسی و تئاتر هندیجان است و سابقه تدریس بازیگری، فیلمسازی و فیلمنامه‌نویسی را در کارنامه هنری خود دارد./9456/پ204/ب1

ارسال نظرات