۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۵۶۳۸۴۵
آیت الله مهدوی:

توهم بقای ثروت از مصادیق غرور دنیا است

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از مصادیق غرور یا فریب توهم بقای اموال دنیا و ماندن در دنیا است؛ برخی از افراد با وجود این که ثروت زیادی دارند حاضر نیستند از اموالشان در راه خداوند انفاق کنند.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه تفسیر قرآن امروز که در مدرسه صدر بازار برگزار شد، گفت: گاهی دلبستگی به دنیا سبب عُجب می شود.

وی در ادامه تفسیر آیه سی و دوم و سی و سوم سوره کهف که می فرماید«وَاضْرِبْ لَهُمْ مَثَلا رَجُلَیْنِ جَعَلْنَا لأحَدِهِمَا جَنَّتَیْنِ مِنْ أَعْنَابٍ وَحَفَفْنَاهُمَا بِنَخْلٍ وَجَعَلْنَا بَیْنَهُمَا زَرْعًا کِلْتَا الْجَنَّتَیْنِ آتَتْ أُکُلَهَا وَلَمْ تَظْلِمْ مِنْهُ شَیْئًا وَ فَجَّرْنَا خِلالَهُمَا نَهَرًا...» افزود: خداوند با نزول این آیه خطاب به پیامبر(ص) می فرماید برای مردم مثال دو نفر را بزن که به یکی از آن ها دو باغ داده بسیار زیبا داده بودیم که بینشان زراعت می کرد و این دو باغ دارای محصول کامل و خوبی بود که از محصولش کاسته نمی شد.

آیت الله مهدوی تبیین کرد: این شخصی که دارا بود خطاب به آن شخص فقیر گفت، من از جهت مال از تو برترم و به خاطر فرزندان بیشتری که دارم عزیزتر از تو هستم؛ گاهی ثروت بیش از حدّ سبب دلبستگی انسان به دنیا می شود و انسان را دچار عُجب و غرور می کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری توضیح داد: یکی از مصادیق غرور یا فریب توهم بقای اموال دنیا و ماندن در  دنیا است؛ برخی از افراد با وجود این که ثروت زیادی دارند حاضر نیستند از اموالشان در راه خداوند انفاق کنند.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: شخصی بود که حدود یک میلیارد تومان از مغازه های متعددی که در خیابان بالا شهری داشت درآمد داشت و بنده از او دعوت کردم تا مقداری از ثروتش را در راه خداوند انفاق کند ولی حاضر نشد حتی یک ریال از پولش را در راه خداوند انفاق کند، البته بعد از این که از دادن این انفاق اعراض کرد، شخصی ثروت او دزدید./867/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات