۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۵۶۲۶۹۰
آیت الله مهدوی:

اهل بیت بر ذمه انسان ها حق مودت دارند

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حق اهل بیت(ع) یعنی حق مودّت و اطاعت از ایشان، حق بسیار بزرگی است که به راحتی نمی توان آن را ادا کرد ولی در صلوات شعبانیه آمده است که درود کثیر خداوند موجب خشنودی اهل بیت(ع) می شود و حق ایشان را ادا می کند.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه سخنرانی شب گذشته که در مسجد صاحب الزمان(عج) واقع در جنب میدان امام اصفهان برگزار شد، گفت: صلوات خداوند به اهل بیت(ع) کامل ترین درود است.

وی در تفسیر فرازهایی از صلوات شعبانیه افزود: خداوند بر ذمه همه موجودات عالم هستی حق دارد و از روی لطف حقی را از سوی موجودات بر ذمه خودش قرار داده است؛ مخلوق بودن انسان نشانه وام دار بودن او به خداوند است و حقیقتاٌ خداوند از روی لطف و احسان به انسان ها نعمت هایش را ارزانی می دارد.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: بنده چند سال پیش به عیادت آیت الله ناصری رفتم و جویای احوال ایشان شدم، ایشان در حالی که وضعیت جسمانی خوبی نداشتند به بنده گفتند حقیقتش این است که ما چیزی از خداوند طلبکار نیستیم و به همین سبب حالمان مساعد است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: انسان ها بر ذمه اهل بیت(ع) حق هدایت دارند و اهل بیت(ع) بر ذمه انسان ها حق مودّت دارند؛ جزئی ترین اعمال و طرز رفتار دینی ما نشأت گرفته از آموزه های اهل بیت(ع) است؛ هزار و چهارصد سال پیش جزئی ترین مطالب که در حال حاضر روانشناسان متخصص به دنبال یافتن آن ها هستند از سوی اهل بیت(ع) به خوبی برای بشر تشریح و تبیین شده است؛ بنده در روایات معصومین(ع) حدود شصت راهکار برای تقویت عقلانیت پیدا کردم که این راهکارها منطبق با فطرت عقلانی انسان است یعنی برای اگر برای عقل سلیم بازگو شود به طور قطع پذیرفته خواهد شد.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: با این اوصاف حق اهل بیت(ع) یعنی حق مودّت و اطاعت از ایشان، حق بسیار بزرگی است که به راحتی نمی توان آن را ادا کرد ولی در صلوات شعبانیه آمده است که درود کثیر خداوند موجب خشنودی اهل بیت(ع) می شود و حق ایشان را ادا می کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان گفت: صلوات فرستادن اگر از سوی خداوند باشد صد در صد کامل و بدون نقص است به همین دلیل در صلوات شعبانیه ما عامل صدور صلوات هستیم ولی خداوند را به عنوان عاملی که نقصی در کارهایش نیست انتخاب می کنیم و بدین واسطه حق اهل بیت(ع) قابل ادا کردن است./867/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات