۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۵۶۰۳۹۲
امام جمعه موقت اصفهان:

ماه رجب ماه استغفار است

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در روایات متعددی ماه رجب به عنوان ماه استغفار معرفی شده است و در بین اوقات روز بهترین زمان، وقت سحر است.
أین الرجبیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه اخلاق بعد از ظهر امروز که در مرکز هلال احمر اصفهان برگزار شد، گفت: در دلِ سحر اطمینان به خلوص وجود دارد.

وی در ابتدا با عرض تبریک به مناسبت اعیاد ماه رجب افزود: همان گونه که انسان به واسطه حمّام رفتن آلودگی ها را از جسمش پاک می کند، لازم است در ماه رجب که ماه استغفار است، به واسطه استغفار کردن به شستشو دادن روحش مشغول شود.

آیت الله مهدوی ادامه داد: در روایات متعددی ماه رجب به عنوان ماه استغفار معرفی شده است و در بین اوقات روز بهترین زمان، وقت سحر است؛ وقت سحر امتیازاتی نسبت به اوقات دیگر شبنه روز دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: مهم ترین امتیازات وقت، تفرغ، خالی بودن شکم و اطمینان به خلوص است؛ تفرغ به معنای آزادی فکری و جسمی است؛ ذهن انسان در طول روز دائماٌ دیگری مسائل مختلف است و اکثراٌ مشغول ارتباط داشتن با دیگران است لذا در طول روز می توان استغفار کرد ولی بهترین زمان برای استغفار در دلِ سحر است.

امام جمعه موقت اصفهان تبیین کرد: خالی بودن شکم تأثیرات بسیار زیادی در تقویت حال معنوی انسان دارد؛ در دلِ سحر شکم انسان چندین ساعت خالی بوده است و فرصت بسیار خوبی برای ایجاد ارتباطات معنوی است؛ امام معصوم(ع) در روایتی می فرمایند، شکم پُر از خداوند فاصله زیادی می گیرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه اظهار کرد: در طول روز ممکن است شیطان از راه های مختلف عمل انسان را به ریا آلوده می کند ولی در دلِ سحر اطمینان به خلوص وجود دارد و کسی که در سحر اشک می ریزد خالص شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: منقول است مرحوم آیت الله ملکی تبریزی در دل سحر از خواب بیدار می شده اند و با آداب خاصی سحرشان را برنامه ریزی می کردند و بالاترین بهره ها را می بُردند؛ صدای اشک ریختن ایشان توسط همسایه هایشان شنیده می شده است./867/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات