۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۵۶۰۳۸۲
آیت الله مهدوی:

دشمن از الگو شدن ایران اسلامی هراس دارد

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: جمهوری اسلامی ایران بر روی اصولش پافشاری می کند و این به معنای دشمن تراشیدن برای خود نیست؛ جمهوری اسلامی ایران از جهات مختلف در منطقه حرف اول را می زند و دشمن از الگو شدن ایران هراس دارند به همین سبب دائماً برای ما مشکل ایجاد می کنند.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه تفسیر قرآن امروز که در مدرسه صدر بازار برگزار شد، گفت: روحانیان قبل از دعوت مردم به دینداری، ایمانشان را تقویت کنند.

وی در ادامه تفسیر سوره کهف، آیه چهاردهم که می فرماید«وَرَبَطْنَا عَلَى قُلُوبِهِمْ إِذْ قَامُوا فَقَالُوا رَبُّنَا رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالأرْضِ لَنْ نَدْعُوَ مِنْ دُونِهِ إِلَهًا لَقَدْ قُلْنَا إِذًا شَطَطًا» را تلاوت کرد و افزود: خداوند دل های اصحاب کهف را مستحکم کرد و اصحاب کهف می گویند امکان ندارد ما غیر از خداوند را پرستش کنیم و سپس می گویند اگر غیر از خداوند را اله بگیریم این گفتار مطابق با حق نیست و کسانی که غیر از خداوند را پرستش کنند بالاترین ظلم کنندگان هستند.

آیت الله مهدوی ابراز کرد: نکته تربیتی که در این آیه این است که اگر یک مبلّغ سخنان حقی را بر زبانش جاری کرد و کسی سخنانش را نپذیرفتند، آن مبلغ روحانی باید به وظیفه اش عمل کند چرا که در مسیر حق نباید از تنهایی بترسیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) قبل از انقلاب به یکی از مسوولان گفته بودند مردمی در حال حاضر درود بر خمینی می گویند، مرگ بر خمینی بگویند، من به راهی که انتخاب کرده ام ادامه خواهم داد؛ در زمانی که هیچکس فکر نمی کرد که بتوان طاغوت را منحل کرد امام بر روی گفتارشان ایستادگی کردند.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: قیام لله سبب جمع شدن قلوب به سمت انسان می شود و این وعده الهی است که خداوند دل ها را محکم می کند؛ این آیه در قرآن بی نظیر است؛ در حال حاضر اگر مردم ایران در برابر آمریکا ایستادگی کنند خداوند دلهایشان را محکم می کند و مطمئناً نصرت الهی با کسانی است که ایستادگی می کنند.

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: جمهوری اسلامی ایران بر روی اصولش پافشاری می کند و این به معنای دشمن تراشیدن برای خود نیست؛ جمهوری اسلامی ایران از جهات مختلف در منطقه حرف اول را می زند و دشمن از الگو شدن ایران هراس دارند به همین سبب دائماً برای ما مشکل ایجاد می کنند.

وی در پایان افزود: روحانیان وظیفه دارند در ابتدا ایمان خودشان را به خداوند قوی کنند و بعد از خودسازی، مردم را نیز به ایمان صد در صد دعوت کنند؛ برای برخی دینداری لقلقه زبان است، ادعا می کنند و می گویند خداوند همه کاره عالم هستی است ولی به هیچ عنوان گفتارشان با عملشان تطابق ندارد./۸۶۷/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات