۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۵۵۷۰۱۴

امام جمعه تبریز بر شناسایی نویسندگان حوزوی تأکید کرد

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر تجهیز کتابخانه‌های حوزوی به کتب مرجع و تازه‌های بازار نشر، گفت: برای ارتقای علمی و پژوهشی حوزه های علمیه استان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در اختتامیه جشنواره کتاب‌یار ویژه حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی اظهار داشت: یک سخنران هرچه در کار خود حرفه‌ای باشد، باز پس از مدتی حرف‌هایش از میان می‌رود، اما کتاب‌ها و نوشته‌ها ماندنی هستند.

وی با تأکید بر اهمیت کتاب‌خوانی و کتاب‌نویسی از سوی نخبگان و اصحاب قلم حوزه های علمیه ادامه داد: خوشبختانه اهتمام خواهران طلبه در عرصه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی قابل توجه است؛ انتظار داریم آن‌ دسته از طلابی که قلم خوبی دارند و می‌توانند پیرامون مسائل روز و مبتلابه قلم‌فرسایی کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که پیشرفت خواهران طلبه در امور مختلف به ویژه عرصه های تبلیغی، فرهنگی و تحصیلی به نسبت برادران طلبه قابل توجه است، افزود: انتظار داریم متولیان حوزه در بحث شناسایی و پرورش استعدادهای نویسندگی در حوزه علمیه خواهران و برادران اهتمام جدی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر تجهیز کتابخانه‌های حوزوی به کتب مرجع و تازه‌های بازار نشر گفت: برای ارتقای علمی و پژوهشی حوزه های علمیه استان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود و از سوی دیگر انتظار داریم طلاب نیز در امر کتاب و کتاب‌خوانی خود آتش به اختیار باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اقشار مختلف مردم آذربایجان ابراز کرد: قلم به دستانی که توان نویسندگی دارند؛ باید رهنمودهای ارزشمند، مهم و تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی را کتابت کرده و به تحلیل این موضوعات بپردازند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: مقام معظم رهبری که به مناسبت سالروز قیام 29 بهمن تبریز سخنرانی می کردند؛ در چهار محور انقلاب اسلامی و کارکرد اصلی آن، شامل آسیب‌شناسی، اولویت‌ها و الزامات انقلاب اسلامی در مقطع کنونی و آینده انقلاب اسلامی رهنمودهایی داشتند که هر یک از این سرفصل‌ها نیازمند بررسی و تحلیل بیشتر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل هاشم با اشاره به فرازهایی از سخنان معظم‌له یادآور شد: رهبر انقلاب فرمودند؛ اگر انقلاب اسلامی ایران به آفاتی مانند اشرافی گری، دل سپردن به طبقات مرفه و زیاده‌خواه به‌جای توجه به طبقات ضعیف، تکیه و امید بستن به نیروهای خارجی وابسته شود به سمت ارتجاع حرکت خواهد کرد.

امام‌ جمعه تبریز در پایان ضمن تقدیر از متولیان برگزاری جشنواره کتاب‌یار و سیر مطالعاتی سال 1396 در مدارس علمیه خواهران استان، خطاب به مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی، خواستار برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی با موضوع محورهای فرمایشات مقام معظم رهبری شد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات