۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۵۵۶۶۲۸
آیت الله مهدوی:

روحانیان برای کسب منافع مالی دین را تبلیغ نکنند

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تبلیغ یک مبلغ نباید برای کسب منافع مالی باشد چرا که تفکر در این زمینه سبب جهت دار شدن سخنان مبلغ می شود.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه تفسیر قرآن امروز که در مدرسه صدر بازار برگزار شد، گفت: مبلغ دین باید بشیر و نذیر باشد.

وی در ادامه تفسیر سوره اسراء آیه صد و پنجم که می فرماید«وَبِالْحَقِّ أَنْزَلْنَاهُ وَبِالْحَقِّ نَزَلَ وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلا مُبَشِّرًا وَنَذِیرًا» افزود: این آیه بیان می دارد قرآن بدون تحریف از سوی خداوند نازل شد و بدون تحریف به دست مردم رسید؛ بخش اول آیه سلامتی قرآن از تحریف را تصریح کرده است.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: یک مبلّغ همچون انبیا باید از دو ویژگی تبشیر و تنذیر برخوردار باشد؛ این تبلیغ به واسطه هر وسیله ای همچون کتاب و سخنرانی بخواهد انجام گیرد باید به صورت مبشراً نذیراً انجام شود چرا که اگر فقط بشارت بدهیم افراد جرأت به انجام گناه پیدا می کنند و اگر فقط نذارت بدهیم افراد از درگاه الهی مأیوس می شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: انبیا وکیل مردم نیستند و نباید از ظالمان طرفداری کنند و همچنین مأمور به نتیجه نیستند چرا که همواره عده ای لجباز در برابر دین می ایستند.

امام جمعه موقت اصفهان تبیین کرد: تبلیغ یک مبلغ نباید برای کسب منافع مالی باشد چرا که تفکر در این زمینه سبب جهت دار شدن سخنان مبلغ می شود؛ مُبلغ باید برای خداوند سخن بگوید و با خداوند معامله کند؛حاج آقا رحیم ارباب می گفتند روحانی که برای پول سخنرانی می کند، ارزش سخنرانی اش همان مقدار پولی است که دریافت می کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه در تفسیر آیه صد و ششم سوره اسراء که می فرماید«وَقُرْآنًا فَرَقْنَاهُ لِتَقْرَأَهُ عَلَى النَّاسِ عَلَى مُکْثٍ وَنَزَّلْنَاهُ تَنْزِیلا» اظهار کرد: نزول تدریجی قرآن برای این بوده است که پیامبر(ص) با تأنّی آیات قرآن را تلاوت کنند چرا که خواندن قرآن به صورت سریع سبب کم اثر شدن آیات در مردم می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تجزیه کلام برای اثر گذاری بیشتر در مخاطبان است؛ این آیه نفی کننده دانایی پیامبر(ص) بر مجموع آیات قرآن نیست، امیرمؤمنان(ع) هم از مجموع آیات قرآن مطلع بودند چرا که در روایات آمده است که ایشان وقتی به دنیا آمدند و پیامبر(ص) هنوز مبعوث نشده بودند، سوره مؤمنون را تلاوت کردند./867/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات