۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۵۵۴۹۴۵
مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد:

گفتمان انقلاب اسلامی بر آموزه‌های دینی بنا شده است

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی بر آموزه‌های دینی بنا شده است، گفت: خودباوری دینی یعنی باور به این‌که ساختار خلقت انسان به‌گونه‌ای است که برای داشتن یک زندگی صحیح نیازمند علم و آگاهی بوده و بهترین و کامل‌ترین نوع علم و آگاهی سیره معصومین(ع) است.
حجت الاسلام آزموده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در نشست با طلاب و اساتید حوزه، اظهار کرد: گفتمان انقلاب اسلامی منطبق بر احکام و آموزه‌های غنی قرآنی و اسلامی و خودباوری بنا شده است.

وی افزود: سرمنشأ تقویت و گسترش بینش، معرفت و فضائل عمیق دینی ازجمله عدالت اجتماعی، فضیلت نماز و نماز جماعت و کانون‌های تبلیغ و اشاعهٔ دین‌داری مثل حوزه علمیه، مساجد و پایگاه‌های فرهنگی تغییر نگرش جامعه با رویکرد قرآنی است.

حجت‌الاسلام آزموده با بیان اینکه در یک تقسیم‌بندی چهار نوع خودباوری وجود دارد، ادامه داد: خودباوری انسانی، اعتقاد و باور به آن است که خداوند انسان را اشرف مخلوقات آفریده و اسمای الهی را به او تعلیم داده و عالم هستی را در خدمت و تسخیر انسان قرار داده است.

وی اضافه کرد: خودباوری فردی، پذیرش این باور است که هر کس به لحاظ آن‌که انسان آفریده شده، دارای خلقتی منحصر به فرد و متفاوت از دیگران است.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: خودباوری ملی داشتن باور مثبت به استعدادها و توانمندی‌های ملی است که زمینه‌ساز خودکفایی داخلی و عدم وابستگی به بیگانگان می‌شود.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اما خودباوری دینی؛ یعنی باور به این‌که ساختار خلقت انسان به‌گونه‌ای است که برای داشتن یک زندگی صحیح نیازمند علم و آگاهی است و بهترین و کامل‌ترین نوع علم و آگاهی در کلام خداوند سیره معصومین (ع) است.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد اظهار کرد: بر این اساس دین اسلام کامل‌ترین دین بوده و اسلام تنها دینی است که مورد قبول خداونداست.

حجت‌الاسلام آزموده در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر انس بیشتر با قرآن، اضافه کرد: باید تلاش کنیم از دوران کودکی و نوجوانی با این باور و اعتقاد که قرآن و سیره ائمه ما را به رستگاری خواهد رساند، حرکت کنیم.

وی افزود: ما باور داریم که باید در قرآن تأمل بیشتری شود تا دستورالعمل‌های نجات‌بخش آن را برای زندگی بهتر بیابیم و در دنیا و آخرت به سعادت برسیم./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات