۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۵۵۴۶۵۵
آیت الله مهدوی:

امام خمینی در همه شئونات به وظیفه الهی عمل کردند

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام خمینی(ره) در وصیت نامه خودشان می نویسند، من با دلی آرام و قلبی مطمئن به دیار حق می روم؛ این بیان نمایان کننده این مسأله است که امام خمینی(ره) در همه شئونات زندگیشان به وظیفه ای که داشتند عمل کردند.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه اخلاق بعد از ظهر امروز که در مرکز هلال احمر اصفهان برگزار شد، گفت: در طول عمرمان باید به خداوند و اهل بیت(ع) متوسل باشیم.

وی با عرض تبریک به مناسبت ایام دهه فجر، افزود: انقلاب اسلامی ایران با عنایات پروردگار و رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: شب بیست و دوم بهمن سال 57 امام خمینی(ره) با اصرار زیاد فرمودند، باید به زیارت حضرت عبد العظیم بروم و وضعیت آن زمان به گونه ای آشفته بود که احتمال سوء قصد به جان امام وجود داشت، به همین سبب نزدیکان امام در اولین پیشنهاد قصد داشتند امام را از رفتن به حرم حضرت عبدالعظیم منصرف کنند ولی امام خمینی(ره) تصمیم خودشان را گرفته بودند از این رو تصمیم بعدی که باید گرفته می شد، رفتن از مسیر مطمئنی بود که امام و اطرافیانشان در طول راه با گارد شاهنشاهی روبرو نشوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام خمینی(ره) به سلامت از مسیری مطمئن به حرم حضرت عبدالعظیم رسیدند و به تنهایی وارد حرم شدند، شهید آیت الله بهشتی می گفتند وقتی امام از حرم حضرت عبدالعظیم بیرون آمدند خطاب به بنده فرمودند، انقلاب ما را امضا فرمودند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که توسل به خداوند و اهل بیت(ع) بسیار کارگشا است، اظهار کرد: نباید در زندگی توسل را فراموش کنیم؛ یکی از چیزهایی که در دفاع مقدس در پیشبرد جنگ به نفع جمهوری اسلامی ایران کاربرد ویژه داشت، توسلات رزمندگان بود

استاد اخلاق حوزه علمیه تصریح کرد: نباید در انجام وظیفه کوتاهی کنیم ولی هر شرایطی نباید فقر و عجز خودمان را فراموش کنیم؛ ما در همه امور زندگی و در همه دوران های عُمر نیاز به توسل داریم؛ انسان عاقل در خوشی و ناخوشی شاکر خداوند است و خودش را محتاج عنایت پروردگار می داند.

وی تأکید کرد: اگر انسان سلامتی و وضعیت مناسب زندگی خودش را به خواست خداوند بداند و به این مسأله حقیقتاً باور داشته باشد، هرگز خداوند را فراموش نمی کنید.

آیت الله مهدوی در پایان خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در وصیت نامه خودشان می نویسند، من با دلی آرام و قلبی مطمئن به دیار حق می روم؛ این بیان نمایان کننده این مسأله است که امام خمینی(ره) در همه شئونات زندگیشان به وظیفه ای که داشتند عمل کردند؛ امام خمینی(ره) همه امور را به خداوند ربط می دادند و همه را مرحوم لطف خدا می دانستند؛ این روحیه توحیدی ترس عجیبی از ایشان در دل دشمنان انداخته بود که البته امام معصوم(ع) می فرمایند، ترس از جنود الهی است که در دل دشمنان می افتد./867/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات