۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۵۵۴۲۴۳

کنگره ملی ولایت شعر در ارومیه برگزار می شود

کنگره ملی ولایت شعر با حضور شاعران آیینی برجسته کشور، در قالب عصر شعر یاس نبوی در ارومیه برگزار می شود.
کنگره ملی ولایت
شعر

محمد میلانی، مسؤول برگزاری کنگره ملی ولایت شعر در ارومیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به برگزاری پنجمین دوره این کنگره، اظهار کرد: ارومیه برای نخستین بار میزبان شاعران و اساتید برجسته شعر آیینی در قالب کنگره ملی ولایت شعر با عنوان عصر شعر یاس نبوی است.

وی گفت: استانهای زنجان، قم، البرز و تهران میزبان چهاردوره از کنگره ملی ولایت شعر بودند که خوشبختانه به همت انجمن ادبی تشنه رود ارومیه پنجمین دوره از این کنگره در این شهر برگزار می شود.

میلانی با اشاره به حضور شش چهره ملی شعر آیینی در این کنگره، خاطرنشان کرد: رحمان نوازنی، غلامرضا زنجانی، رسول زنجانی، شاهی اردبیلی از جمله شاعران مطرح ملی هستند که در این مراسم ادبی، قرائت شعر خواهند داشت.

مسؤول انجمن ادبی تشنه رود ارومیه از حضور 25 شاعر برجسته آیینی در کنگره ملی ولایت شعر خبر داد و گفت: ضمن دعوت از سه شاعر برجسته هر استان، سه شاعر نیز از شهر مراغه که از پایگاههای شعر آئینی کشور است برای حضور در این مراسم دعوت شده است.

وی با اشاره به حضور شش نفر از شاعران آئینی استان آذربایجان غربی در مراسم گفت: در کنگره ملی ولایت شعر شاعران آئینی ضمن قرائت شعر در مدح حضرت فاطمه زهرا(س)، به مناسبت ایام فاطمیه روضه و توسل به بانوی دوعالم نیز خواهند داشت.

میلانی در پایان ضمن دعوت از عموم مردم برای حضور در این محفل ادبی و معنوی اعلام کرد: کنگره ملی ولایت شعر با عنوان عصر شعر یاس نبوی از ساعت 15 روز دوشنبه 23 بهمن ماه در مسجد جنرال ارومیه برگزار می شود./936/ت303/ب1

ارسال نظرات